وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
Қурбонлик қони теккан кийимда намоз ўқиш ҳукми
Савол: Қурбонлик қони теккан кийимда ўқилган намоз тўғрими? Мана шундай кийимда намоз ўқиб бўлган одам нима қилиши лозим? Қай бири (намоз сиҳатига) таъсир қилади: жонлиқ қоними ёки гўштдаги қонми?
Жавоб: Кийимни ювиш ёки алмаштириш лозим. Қон бор кийимда намоз ўқилмайди. Уни ювиб ташлаш ёки алмаштириш лозим. Кийимини ювиб олмагунича намозни кечиктириб туриши керак. Агарда у кийимидаги қондан хабари бўлса ва билган ҳолда намоз ўқиган бўлса, унда намозини қайта ўқийди. Агарда у кийимидаги қонни унутган ёки билмаган бўлса, унда намозини қайта ўқимайди. Агарда у била туриб бунга эътиборсизлик қилган бўлса, унда намозни қайта ўқийди. Назарда тутилган қон, ҳайвон сўйилаётганда оққан қондир. Гўштдаги қонга келсак, унинг зарари йўқ. Томир ва ҳайвон аъзоларидаги қон кечирилган. Назарда тутилган қон, жонлиқ сўйилаётганда чиққан қондир.
Quote:حكم الصلاة في ثياب ملطخة بدم الهدي
هل تصح الصلاة بالثياب الملطخة بدم الهدي؟ ومن صلى وبها دم فماذا عليه؟ وما الذي يؤثر دم الذبيحة أم الدم الذي في اللحم؟
الثياب يجب غسلها أو إبدالها لا يصلي فيها وهي ملطخة بالدم، إما أن يغسلها وإما أن يبدلها، يغسلها ويؤخر الصلاة حتى يغسلها، وإذا كان عالماً بالدم عامداً فيعيد، أما إن كان ناسياً أو جاهلاً فما عليه إعادة، أما إذا كان عامداً ذاكراً وتساهل فعليه أن يعيدها، والمقصود الدم المسفوح الذي يخرج من الذبيحة، أما دم اللحوم فلا يضر، دم اللحوم الذي يبقى في الأعضاء والعروق هذا معفوٌ عنه، والمقصود الدم الذي يخرج عند ذبح الذبيحة.