SALIHAN   04-08-2013, 08:48 PM
#1
(04-07-2013, 10:36 PM)abu Huzayfa Wrote:
Сурияга малоикалар нозил бўлди деган шубҳага жавоб


Муҳаммад ибн Абдурраҳмон ал-Арифий айтади:

Уларнинг айтиб беришларича, улардан бири боласи ҳақида гапириб берди... ва у жуда қари одам эди. Унинг ўғли қийналган эди, у ўғли ҳақида гапириб берди. У айтдики: «Бир куни менинг ўғлим ташқарига чиқди ва у ярадор бўлди. У бизга қайтариб олиб келинди ва биз жароҳатини тузатишга ҳаракат қилдик». Сўнг у деди: Бир гуруҳ Забонийлар (жаҳаннам малоикалари) келишди ва улар унинг ўғлини дўппослашни бошлашди. Унинг айтишича улар «Сен билан бирга бўлган оқ сояликлар кимлар?» деб такрорлашарди. «Оқ отларни минган оқ кишилар ким эди? Ким улар? Иқрор бўл! Ким улар?» У менга айтдики: «Аллоҳга қасамки, эй шайх уларнинг ҳеч қандай оқ отлари йўқ эди. Улар билан бирга бўлганлар фақатгина осмондан тушган МАЛОИКАЛАР эди». Кейин унинг ўғли вафот этди.


Шайх Солиҳ ибн Фавзон ал-Фавзон ҳафизаҳуллоҳ
Малоикаларнинг Сурияга нозил бўлаётгани ҳақида

Сўровчи: Фазилатли шайх, ҳафизакумуллоҳ. Савол берувчи айтадики: бир даъватчи чиқиб ўз хутбасида Сурияга малоикалар нозил бўлди ва у ердаги малоикалар кўрсатилган видео чиқди. Ҳурматли шайх, бунга қандай мулоҳаза билдирасиз?
Шайх: Ҳа?
Сўровчи: Савол берувчи айтадики, ҳафизакумуллоҳ, бир даъватчи ўз хутбасида Сурияга малоикалар нозил бўлди деб айтибди.
Шайх: Машааллоҳ. Ҳа.
Сўровчи: Ва у ердаги малоикалар кўрсатилган видео чиқди.
Шайх қайта сўрадилар …
Шайх: Яъни улар уни видеога туширишибдими?
Сўровчи: Машааллоҳ.
Шайх: Эҳтимол шайтонлар келиб биз малоикалармиз деб айтишгандир. Ҳа.
Сурия халқида хайр бор иншааллоҳ, уларда яхшилик бор. Шубҳасиз улар мазлумдир ва уларга нисбатан жиноят қилинди. Лекин малоикалар фақатгина Росулларга нозил бўлади, алайҳимуссолату вассалам. Улар содиқ мўминларга тушишлари мумкин, лекин у (мўмин)лар уларни кўришмайди. Ким экан у уларни кўриб: «Малоикалар нозил бўлди» деб айтган?! Уларни ҳеч ким кўрмайди. Ҳа (шундай).

Шайх Фалаҳ ибн Исмоил Мандакар ҳафизаҳуллоҳ
«Биз Сурияда малоикаларни кўрдик!»

Бундан кўпроғи уларнинг «Шом ерлари ва Дамашқ ерларига, Сурияга малоикалар нозил бўлди» деганларидир. Улар айтишдики: «Биз уларни кўрдик!» Қандай? «Уларнинг юзлари оқ! Баданлари оқ! Отлари оқ! Қиличлари оқ!» Уларнинг гапирмаган ягона нарсаси «Отларнинг юзи ва сийдиги оқ» эканидир. Эй одамлар, собит-барқарорлик қани, ақоид қани, асослар қани, ақида қани? Қани?! Йўқолди, йўқолди, барчаси йўқолди. Мана шу фитнадир. Биз асосларимизни йўқотдик. Аллоҳга қасамки, эй биродарларим, малоикаларга бўлган ақидамиз шуни тасдиқлайдики, ҳатто агар малоикалар нозил бўлишса ҳам биз уларни кўра олмаймиз. Малоикалар икки ҳолатга эгалар: улар ғайбий суратда нозил бўлишади. Бундай ҳолатда сен ҳам, отанг ҳам, доданг ҳам буни кўра олмайди. Нега? Чунки бу ғайбдан. Бизда ғайб олами ва гувоҳ бўлиб турган олам бор. Роббимиз жалла ва аъла иккисини ҳам, ғайб ва шаҳодат оламини билгувчироқ. Ғайб ва шаҳодатни (яъни яширин ва ошкора нарсаларни) Яратгувчисидир. Ғайб ва шаҳодат. Ғайб шаҳодатга ошкор бўлиши мумкин эмас. Амри маҳол! Пайғамбарлардан бошқа, сен пайғамбармисан? Унда сен ғайбни ҳеч қачон кўра олмайсан. (У) ғайб ва шаҳодатни (яъни яширин ва ошкора нарсаларни) билгувчидир. «Фақат Ўзи рози бўлган пайғамбарнигина (Ўзининг ғайбидан сир-асрорининг айримларидан огоҳ этар)» (Жин: 27). «(У зот) ғайбни билгувчидир. Бас, Ўз ғайбидан бирон кимсани огоҳ қилмас» (Жин: 26). Бу Қуръон ояти! Сен қандай қилиб малоикаларни кўра оласан?!
Биринчи ҳолат, ғайб ҳолати. Аллоҳга қасамки сен уни ҳеч қачон кўра олмайсан. Жибрил Масжидун-Набийда Набий соллаллоҳу алайҳи ва салламга келди. У (Жибрил) у зотга: «Эй Муҳаммад, амин денг» деди, у зот: «Амин!» дедилар. Жибрил дуо қилаётган эди ва Муҳаммад соллаллоҳу алайҳи ва саллам «Амин!» деётган эдилар. Саҳобалар бирор нарсани кўришдими? Ҳеч қачон! Илло агарда сен саҳобалардан афзал бўлсанг (балки кўра оларсан). Муҳаммад соллаллоҳу алайҳи ва салламдан бошқа ҳеч ким буни кўра олмайди. Муҳаммад (соллаллоҳу алайҳи ва саллам) ғайбни кўра олади. Аммо агар малоикалар нозил бўлишса ва бошқа кўринишда бўлишса, малоикалар бошқа кўринишга кира оладилар, агар улар тушишса ва шаҳодат олами суратидаги суратда бўлишса, ҳеч қанақаси унинг малоика эканини фарқлай олмайсан, сен ҳам, отанг ҳам, доданг ҳам. Аллоҳга қасамки бунга қодир бўлмайсан. Улар «Аллоҳга қасамки, Шом ва Дамашққа малоикалар нозил бўлди» деган ривоятни олиб келган аввалги кунданоқ мен уларга шуни айтдим. Бу нимаси? (Улар айтишдики) «Шундай экан уларни олдига борайлик». Қандай қилиб? Улар айтишдики, (бунинг) сурати бор. Эй одамлар, Аллоҳдан қўрқинглар. Бизда икки ҳолат бор. (Биринчиси) ғайб ҳолати, Аллоҳга қасамки у кўринмайди. (Иккинчиси) шаҳодат ҳолати, агар улар шаҳодат (олами) кўринишида келишса, унда уни кўрган барча унинг малоика эканини фарқлай олмайди. Жибрил саҳобалар ҳузурига кирди. Умар ва Умардан бошқалар айтишдики: «Ҳузуримизга КИШИ келди...» Кирган ким эди? У Жибрил эди. У бошқа кўринишни олган эди. У бошқа кўринишни олганида у (саҳоба)лар у олган суратида кўришди. «Кийимлари оппоқ, сочи қоп-қора, биздан бирор киши уни танимайдиганва сафар асорати йўқ бўлган бир одам...». Унда мана шу барча ғайриоддий нарсалар намоён бўлди, аммо шу билан бирга саҳобалар унинг малоика эканини фарқлай олишмади. У ғалати ҳолатда келди, Расулуллоҳга яқин ўтирди ва Пайғамбаримиз соллаллоҳу алайҳи ва саллам тиззаларига қўлини қўйди. Ғаройиб, аммо шу билан бирга улар (унинг малоика эканини) фарқлай олишмади, ҳатто Умар ҳам. Умар келган (одам)ни малоикалардан эканини фарқлай олмади. Шундай экан, сен у нозил бўлганнинг малоика деб хулоса қиладиган кимсан?
Уларнинг ривоят қилишларига қараганда, ўша «малоикалар» оқ либосда, ҳамма нарсаси оқ, оқ, оқ, экан. Уларнинг фикрича барча нарсаси оқ малоика бўлар экан. Бу шайтон бўлиши мумкин. Бу асослар бобидан ва мен одамларни унга даъват қила оламан.
Шунингдек, бошқа жиҳатдан қарасак, Аллоҳга қасамки агарда малоикалар нозил бўлганида ва Аллоҳ малоикаларга Дамашққа нозил бўлишни амр қилган бўлганида, бугунги кунда Башар (ал-Асъад) ҳам, отаси ҳам йўқ бўлиб кетган бўларди. Чунки малоикалар нозил бўлишса, бунинг маъноси иш ҳал бўлди деганидир! (Малоикалар) Бадрга нозил бўлишди ва жанг ҳал бўлди. Малоикалар нозил бўлди ва Башар қотилликлардан кейин бир неча ойдан бери ўша ерда.
Эй одамлар, асосларимиз қани, ақидамиз қани? Мана шу барча ҳаёллар келди ва биздаги асосларимиз йўқолди. Қачон уйғонамиз, эй биродарлар?!

http://forum.tavhid.com/showthread.php?tid=1894

Ассаламу алайкум яхши жавоб булибди. Лекин мен бир нарсага тушунмадим. Биз шайтонни кура оламизми?

Аллоҳ таъоло айтади: "Кимда-ким Аллоҳ нозил қилган дин билан ҳукм қилмас экан, бас, улар кофирлардир." (Моида, 44)
mutaallim   04-17-2013, 06:33 PM
#2
Ва алайкумуссалам ва роҳматуллоҳ!

Ибн Боз роҳимаҳуллоҳ

Шайтон жиндандир

[mp3]http://www.binbaz.org.sa/audio/noor/058107.mp3[/mp3]

Савол: Шайтон ва жин ўртасида нима фарқ бор? Шайтон эркак ва урғочи бўлиб насл қолдирадими? Агар оталари жаннатдан қувилган бўлса, чунки у Раббисига итоатсизлик қилди ва Аллоҳ унга дўзах билан ваъид қилди, унда нима учун фарзандларига дўзахдан нажот топишлари учун насиҳат қилмайди? Шайтон инсон Раббисига итаотсизлик қилиши эвазига унга хизмат қилиш ила инсон билан муомала қиладими? Бу ўринда жанобимиз Сулаймон алайҳиссаломга хизмат қилганлари каби мусулмонларга хизмат қиладиган мусулмон жинлар борми? Агар шайтон ёки жин инсонга хизмат қилишга қодир экан, унда нима учун жинлардан иборат мусулмонлар инсдан иборат мусулмонларга кофирларга қарши жангларида, уларнинг сирларини етказиш ва исломга ёрдам беришда кўмаклашмайдилар? Нима учун уларнинг кофирлари инсдан иборат кофирларга қандай кўринишда бўлсада ёрдам бермайдилар? Ушбу ишлар борасида кўрсатма (беришингизни) умид қиламан. Агар қалбимда яхши ишни ният қилсам, шайтон уни билиб, мени ундан буриб юборишга ҳаракат қиладими? Агар ушбуларнинг бари мавжуд бўлса, бу ўринда Қуръон ва суннатдан ҳам далил борми? Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам замонларида (шунга) мисоллар бўлиб ўтганми? Шайтонларнинг ёмонлигидан нажот топишга қодир бўлишим учун агар ушбу масалаларга ўхшаши бор китоб бўлса мени унга йўллаб қўйинг. Аллоҳ менга ва сизларга уларнинг ёмонлигидан нажот берсин.
Жавоб: Шайтонлар жиндандир. Улар (шайтонлар) уларнинг (жинларнинг) итоатсиз ва ёмонларидир. Худди инсдан бўлган шайтонлар инсонларнинг итаотсиз ва ёмонлари каби. Демак, жин ва инснинг кофир ва фосиқлардан иборат шайтонлари, итоатсиз ва ёмонлари бор. Улар орасида пок яхшилардан иборат мусулмонлари ҳам бор, инсонлардан пок яхшилари бўлгани каби. Аллоҳ таоло деди: “Шунингдек, ҳар бир пайғамбар учун инсу жин(дан бўлган) шайтонларни душман қилиб қўйдик. Улар бир-бирларини алдаш учун гўзал (ялтироқ) сўзлар билан васваса қиладилар. Агар Парвардигорингиз хоҳласа, ундай қилмаган бўлур эдилар. Бас, уларни туҳмат, бўҳтонлари билан бирга тарк қилинг!”. (Анъом: 112). Шайтон бир жамоа илм аҳли наздида жинларнинг отасидир. Раббисига итоатсизлик қилиб, Одамга сажда қилишдан кибр қилган (айнан) у. Шунда Аллоҳ уни ҳайдаб, узоқ қилди. Илм аҳлидан иборат бошқалар шундай дейишди: Шайтон фаришталардан иборат бир тоифадандир. Уларга шундай дейилади: жин сажда қилишдан кибр қилди. Шунда Аллоҳ уни ҳайдаб, узоқ қилди. Ва у ҳар бир ёмонлик, ярамаслик ҳамда барча кофир ва золимга бошлиқ бўлди.
Ҳар бир инсон билан шайтон ва фаришта бор. Пайғамбар соллаллоҳу алайҳи ва саллам айтганларидек: “Сизлардан ҳар бир кишининг жин ва фариштадан иборат ҳамроҳи бор”. Улар: “Сизнинг ҳам эй Росулуллоҳ?”-дедилар. У киши (соллаллоҳу алайҳи ва саллам): “Мени ҳам. Бироқ Аллоҳ менга унга қарши кўмак берди ва у мусулмон бўлди”-дедилар. (Аҳмад (3591) ва Доримий (2618)). У киши соллаллоҳу алайҳи ва саллам шайтон инсонни ёмонликка буюриб, чорлашлигини, унинг қалбида унинг (шайтоннинг) ҳамроҳлари бўлиб, у Аллоҳнинг банда яхши ва ёмон амаллардан нимани хоҳлаб, ният қилишини тақдир қилганидан хабардор эканлигини хабар бердилар. Шунингдек фариштанинг ҳам унинг қалбида ҳамроҳлари бўлиб, унга яхшиликни буюриб, чорлайди. Аллоҳ уларга ушбу ишларга иқтидор берди. Яъни, икки ҳамроҳ, жин ва фаришталардан иборат ҳамроҳларга. Ҳатто пайғамбар соллаллоҳу алайҳи ва саллам билан шайтон бўлиб, у юқорида ўтганидек жиндан бўлган ҳамроҳдир. Бу эса ҳадисдаги пайғамбар соллаллоҳу алайҳи ва салламнинг ушбу қовлларидир: “Сизлардан ҳар бир кишининг жин ва фариштадан иборат ҳамроҳи бор”. Улар: “Сизнинг ҳам эй Росулуллоҳ?”-дедилар. У киши (соллаллоҳу алайҳи ва саллам): “Мени ҳам. Бироқ Аллоҳ менга унга қарши кўмак берди ва у мусулмон бўлди. Мени фақат яхшиликка буюради.”-дедилар. (Аҳмад (3591)). Айтмоқчи бўлганим шуки, ҳар бир инсонни фаришта ва шайтонлардан иборат ҳамроҳи бор. Мўмин Аллоҳга тоат қилиш, динида тўғри-(устивор) бўлиш билан ўз шайтонига ҳукмини ўтказади ва шайтонини хор қилади. Ҳатто у заиф бўлиб, мўминни яхшиликдан тўсиб қолиш ва ёмонликка туширишга қодир бўлмай қолади, Аллоҳ хоҳлагани бундан мустасно. Осий эса ўз маъсияти ва гуноҳлари билан шайтонига кўмак беради. Ҳатто у унга ботилда ёрдам бериш, ботилга шижоатлантириш, яхшиликдан тўхтатиб қолишга кучи етади. Мўминга Аллоҳдан тақво қилишлиги, Аллоҳ ва Расулига итоат қилиш, Аллоҳдан шайтондан паноҳ сўраш билан шайтонига қарши жиҳод қилишга ҳарис бўлиши, Аллоҳ ва Расулига итоат қилиш, У субҳанаҳу ва таолонинг буйруқларини адо этиш билан ўз (ҳамроҳ) фариштасига ёрдам беришликка ошиқиши вожиб бўлади. Мусулмонлар инсонлар (ўзаро ўрталарида бўлгани) каби Аллоҳ ва Расулининг тоатида жинлардан иборат биродарларига ёрдам берадилар. Гоҳида инсонлар айрим масалаларда уларга ёрдам берадилар. Гарчи инсон буни билмасада. Гоҳида инсонларга таълим ва панд-насиҳат қилиш билан Аллоҳ ва Расулининг тоатида уларга ёрдам берадилар. Дарҳақиқат, жинлар масжид ва бошқа ўринлардаги инсонларнинг дарсларида ҳозир бўладилар. Ва бундан фойда оладилар. Гоҳида эса инсон ўзига фойдали айрим нарсаларни улардан эшитади. Гоҳида уларни намозга уйғотади, уларга фойдали ва зарарли нарсалардан огоҳ қилади. Ушбуларнинг бари юз бергандир. Гарчи улар одамларга (ўз суратларида) гавдаланмасаларда. Гоҳида эса жин яхшилик ёки ёмонликка далолат қилишда айрим инсонларга кўринади. Гоҳида ушбу рўй беради. Бироқ у оздир. Асосан улар инсонга кўринмайди. Гарчи айрим вақтларда уни намозга уйғтаётган ёки баъзи хабарларни етказаётганда уларнинг овозини эшитсада. Хулоса шуки, мўмин жинлар мўмин (инсон)ларга ёрдам беришлари бор. Гарчи мўминлар буни билмасаларда. Улар (мўмин жинлар) уларга (мўмин инсонларга) барча яхшиликни хоҳлайдилар. Шунингдек, инсдан бўлган мўминлар жиндан бўлган мўмин биродарларига барча яхшиликни хоҳлайдилар. Аллоҳдан уларга яхшилик сўрайдилар. Дарҳақиқат, улар дарсларга ҳозир бўладилар, Қуръон ва илмга қулоқ солишни яхши кўрадилар. Юқорида ўтганидек жиндан бўлган мўминлар айрим вақтларда, айрим шаҳарларда инсонларнинг дарсларида ҳозир бўладилар. Инсонларнинг дарсларидан фойда оладилар. Буларнинг бари юз берган ва маълумдир. Жинлар билан боғланган кўплаб илм аҳли бу ҳақда очиқ айтишган. Жинлар унга баъзи илмий масалалар ҳақида савол беришган ва унга унинг дарсларида ҳозир бўлаётганларини хабар беришган. Буларнинг бари маълумдир. Валлоҳул Мустаъан. Дарҳақиқат, Аллоҳ субҳанаҳу Аҳқоф сурасининг охирида жинларнинг пайғамбар соллаллоҳу алайҳи ва салламдан Қуръон эшитишганини хабар қилди. Субҳанаҳу шундай деди: “(Эй Муҳаммад), эсланг, Биз сизнинг олдингизда бир гуруҳ жинларни Қуръон тингласинлар, деб юборган эдик. Бас, қачонки улар (Қуръон тиловатига) ҳозир бўлишгач, (бир-бирларига): «Жим туринглар», дедилар. Энди қачонки (тиловат) тугатилгач, улар ўз қавмлари олдига огоҳлантиргувчи бўлган ҳолларида қайтиб кетдилар. Улар дедилар: «Эй қавмимиз, дарҳақиқат бизлар Мусодан кейин нозил қилинган, ўзидан олдинги (илоҳий китоб)ларни тасдиқ қилгувчи бўлган, Ҳақ (дин)га ва Тўғри йўлга ҳидоят қиладиган бир Китобни – Қуръонни тингладик”. (Аҳқоф: 29-30). Ва ундан кейинги икки оят. У субҳанаҳу бу борада алоҳида сура нозил қилди. У ушбу: “(Эй Муҳаммад), айтинг: «Менга ваҳий қилиндики, жинлардан бир гуруҳи (менинг Қуръон тиловат қилганимни) эшитишиб, (ўз қавмларига қайтиб боришгач, дедилар: «Дарҳақиқат бизлар Ҳақ йўлга ҳидоят қиладиган бир ажиб Қуръонни эшитдик...” (Жин: 1)-сурасидир. Бу бобда битилган кўплаб китоблар мавжуд. Ибнул Қоййим роҳимаҳуллоҳ китобларида бу ҳақда кўп зикр қилганлар. Баъзи уламоларнинг ҳам бу борада китоблари бўлиб, уни “Ал-Маржан фий Баяни Аҳкамил Жаан” (“Жинларнинг ҳукмларини баён қилишлик борасидаги маржон”) деб номлаган. Муаллифи Шиблий ва у фойдали китобдир. Яна бу бобда тасниф этилган бошқа китоблар ҳам бор. Инсон тижорий кутубхоналарда уларни излаб, суриштириш ҳамда Жин ва Аҳқоф сураси ва жинларнинг хабари ворид бўлган сураларнинг тафсир китоблардан фойда олиш имконига эга. Тафсирларга мурожат қилиш ва муфассирлар роҳимаҳумуллоҳ жинларнинг яхши ва ёмонлари ҳақида айтган сўзларидан инсон фойда олади.

Фатво ва турли мақолалар тўплами, тўққизинчи жузъ.
Манба: http://www.binbaz.org.sa/mat/2152
Ушбу манбада фатвонинг овозлисини эшитиш мумкин: http://www.binbaz.org.sa/mat/10423
Меҳмон   08-23-2013, 08:09 PM
#3
Barokallohu fiykum!

Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам дедилар: «Дунёда ғариб-нотаниш ёки йўловчидек бўл!» (Бухорий 6416).
  
Users browsing this thread: 2 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.