4172-фатводан ўн иккинчи савол.
12-савол: Одамларда умуман у ҳақида эшитмаган, кўрмаган нарса у қуръонни, ҳудди икки киши бирини бошқаси ўпкани каби ўпишли(гининг ҳукми нима)?
Жавоб: Кишининг қуръонни ўпишлигининг асосини билмаймиз.
Тавфиқ Аллоҳдандир. Аллоҳ Набиййимиз Муҳаммадга ва уни оиласига ва уни саҳобаларига салом ва саловат йўлласин.
Илмий тадқиқотлар ва фатво бериш доимий қўмитаси.
Манба:
http://www.alifta.net/fatawa/fatawaDetai...ageID=1151
8809-рақамли фатводан 9-савол: "Қуръон
ўқишликда баъзи қориларни бошқаларидан
афзал кўришликни ва Қуръонни кассеталарга
ёзишликни ва уни пулга сотишликни ҳукми
нима?".
Жавоб: "Тиловат аҳкомлари ва чиройли
тартийл билан (дона-дона) ўқишлигида
баъзи Қуръон қориларини бошқаларидан
афзал кўришлик жоиздир. Ҳамда Қуръон
қироатини кассеталарга ёзишлик ва шу
кассеталарни сотишлик жоиздир.
Тавфиқ Аллоҳдандир. Ва соллаллоҳу аъла
набиййина Муҳаммад ва аъла аалиҳи ва
соҳбиҳи ва саллам"
Манба: "Илмий тадқиқотлар ва доимий
фатво бериш қўмитаси"
Раис: Абдулазиз бин Абдуллоҳ бин Боз
Аъзолар: Абдурроззақ Афифий, Абдуллоҳ бин
Ғудаён, Абдуллоҳ бин Қоуъд
Манба:
http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapt...agename=ar
9770-рақамли фатводан 3-савол:
"Мусҳафдан ёки мусҳафсиз (йоддан) қироат
қилишликнинг қайси бири афзал?"
Жавоб: "Сенга манфаъатлироғи ва юрагинга
хушуълироғи (ана ўшаниси) афзалидир.
Тавфиқ Аллоҳдандир. Ва соллаллоҳу аъла
набиййина Муҳаммад ва аъла аалиҳи ва
соҳбиҳи ва саллам"
Манба: "Илмий тадқиқотлар ва доимий
фатво бериш қўмитаси"
Раис: Абдулазиз бин Абдуллоҳ бин Боз
Аъзолар: Абдурроззақ Афифий, Абдуллоҳ бин
Ғудаён
Манба:
http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapt...agename=ar
6793-фатводан 3-савол: "Баъзи уламолардан
эшитдим: қайси бири афзал, Қуръонми ёки
Исо бин Марямми?".
Жавоб: "Қуръон - Аллоҳнинг каломи, махлуқ
эмас. Исо - башардан бўлган махлуқ, уни
Марям бинти Имрон туққан. (Албатта)
Қуръон афзал.
Тавфиқ Аллоҳдандир. Ва соллаллоҳу аъла
набиййина Муҳаммад ва аъла аалиҳи ва
соҳбиҳи ва саллам"
Манба: "Илмий тадқиқотлар ва доимий
фатво бериш қўмитаси"
Раис: Абдулазиз бин Абдуллоҳ бин Боз
Аъзолар: Абдурроззақ Афифий, Абдуллоҳ бин
Ғудаён, Абдуллоҳ бин Қоуъд
Манба:
http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapt...agename=ar
2245-фатводан 2-савол: "Биримиз чўнтагида
мусҳаф кўтариб юради. Балки у билан
ҳожатхонага киришлиги мумкин. Бунинг
ҳукми нима? Бизга фойда улашсангиз.
Жавоб: "Мусҳафни чўнтакда кўтариб
юришлик жоиз. Кишига ўзи билан
биргаликда мусҳаф билан ҳаммомга
киришлиги мумкин эмас. Балки мусҳафни
Аллоҳни китобига таъзим ва эҳтиром ила
ўзига муносиб ўринда тутишлиги лозим. Агар
уни (ҳожатхонага) олиб киришлигида уни
ташқарида қолдирса ўгирлаб
кетилишлигидан ҳавф бўлса, уни зарурат
юзасидан (ҳожатхонага) олиб киришлиги
жоиз.
Тавфиқ Аллоҳдандир. Ва соллаллоҳу аъла
набиййина Муҳаммад ва аъла аалиҳи ва
соҳбиҳи ва саллам"
Манба: "Илмий тадқиқотлар ва доимий
фатво бериш қўмитаси"
Раис: Абдулазиз бин Абдуллоҳ бин Боз
Аъзолар: Абдурроззақ Афифий, Абдуллоҳ бин
Ғудаён, Абдуллоҳ бин Қоуъд
Манба:
http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapt...agename=ar
4963-рақамли фатводан 2-савол: "Қуръон
қироати афзалми ёки тасбеҳ, тахлил ва
истиғфор билан ҳамда бомдод ва шом
намозларидаги азон ва иқома орасида дуо
қилишлик билан машғул бўлишлик афзалми?
(Шуни) тушунтириб беришлигингизни
сўраймиз?"
Жавоб: "Агар у иккисини орасида
рожиҳликни тақазо қилмаса, Қуръон қироати
афзал. Намоз ўринларидаги суннатда зикр
қилишлигига далолат қилган тасбеҳ, таҳмид,
такбир ва таҳлил каби. Шунингдек намоздан
кейин қилиниши машруълигига собит далил
бўлган (зикрлар ҳам Қуръон қироатидан
афзалдир). Қоида шуки: шариатда вақти ва
жойи хосланган (тайин қилинган) ҳар бир
зикр бошқаларидан муқаддам қўйилади.
Балки, рукуъ ва саждадаги тасбеҳ айтишлик
каби тайин қилинган зикр ўринларида, ундан
бошқа бўлган Қуръон ўқишликдан
қайтарилгандир.
Тавфиқ Аллоҳдандир. Ва соллаллоҳу аъла
набиййина Муҳаммад ва аъла аалиҳи ва
соҳбиҳи ва саллам"
Манба: "Илмий тадқиқотлар ва доимий
фатво бериш қўмитаси"
Раис: Абдулазиз бин Абдуллоҳ бин Боз
Раис ноиби: Абдурроззақ Афифий
Манба:
http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapt...agename=ar
3912-рақамли фатводан 1-савол:
"Газеталарни ўқиб бўлгандан кейин уларни
ёқиб юборишлигимиз жоизми? Ҳамда кўча-
кўйда топиб олган Қуръони карим
вароқларини ёқиб юборишлигимиз
жоизми?".
Жавоб: "Ха, уларда Қуръон оятлари ёки
Набий (соллаллоҳу аълайҳи ва саллам)
ҳадиси ёки шунга ўхшаш нарсалар бўлса,
мажбуран газета вароқларини ёқиб
юборишлик уни эҳтиром қилишлик юзасидан
жоиздир. Ҳамда мусҳаф вароқларини ёқиб
юборишлик ҳам, уни камситилиши ва
ҳурматини асрашлик мажбурият юзасидан
жоиздир. Сенга яна уни оёқ-ости
қилинишидан сақлашлик учун уни тоза-яхши
ерга кўмишлик ҳам жоиздир.
Тавфиқ Аллоҳдандир. Ва соллаллоҳу аъла
набиййина Муҳаммад ва аъла аалиҳи ва
соҳбиҳи ва саллам"
Манба: "Илмий тадқиқотлар ва доимий
фатво бериш қўмитаси"
Раис: Абдулазиз бин Абдуллоҳ бин Боз
Аъзолар: Абдурроззақ Афифий, Абдуллоҳ бин
Ғудаён, Абдуллоҳ бин Қоуъд
Манба:
http://www.alifta.net/Fatawa/FatawaChapt...agename=ar