Pages (16): 1 2 3 4 5 16   
d-sayfiddin   01-02-2011, 02:55 AM
#1
бУ МАҚОЛАДАН "АҲЛИ СУННА ВАЛ ЖАМОА"НИНГ СИФАТ ВА ФАЗИЛАТЛАРИ ҲАҚИДА МАЪЛУМОТ ОЛИШ МУМКИН. аММО НЕГАДИР ўЗИМИЗНИНГ САЛАФ УЛАМОЛАРИМИЗДАН ИҚТИБОСЛАР КЕЛТИРИЛМАГАН? кЕЛТИРИЛСА, ЯНАДА ЯХШИ БЎЛАРДИ. тАСАВВУФ АҲЛИ ҲАҚИДА ҲАМ ФИКРЛАР БИЛДИРИЛИШИ КЕРАК ЭДИ. мЕН БИР КУН БИР КАЛТАФАҲМДАН ТАСАВВУФ АҲЛИ БИДЪАТЧИЛАР, "АҲЛИ СУННА ВАЛ ЖАМОАТ"ДАН ЭМАС, ДЕГАН ГАПИНИ ЭШИТДИМ. "иТ ҲУРАР, КАРВОН ЎТАР" БЎЛСА ҲАМ ҲАҚИҚАТНИ АЙТИШ ФОЙДАДАН ХОЛИ БЎЛМАЙДИ. иТ ҲЕЧ НАРСАНИ ТУШУНМАСА ҲАМ ИНСОН АХИР ТУШУНАДИКУ? аГАР ЭЪТИРОЗ БАЪЗИ ЖОҲИЛ , БЕСАВОД СЎФИЙЛАР ҲАҚИДА БЎЛСА, УНГА ЭЪТИРОЗ БИЛДИРМАСЛИК МУМКИН. лЕКИН ҳАЗРАТ жАЛОЛИДДИН рУМИЙ, ҳАЗРАТ нАҚШБАНД, ҳАЗРАТ хОЖА аҲРОРИ вАЛИЙ, ҳАЗРАТ жОМИЙ, ҳАЗРАТ аЛИШЕР нАВОИЙ, сЎФИ оЛЛОҲЁР, бОБОРАҲИМ мАШРАБ КАБИ ШАЙХ ВА СЎФИЙ ИНСОНЛАР, МУБОРАК ЗОТЛАР ҲАҚИДА ГАПИРИШДАН ОЛДИН МУЛОҲАЗА ҚИЛИШ ВА УНДАН КЕЙИН БИРОР СЎЗ АЙТИШ КЕРАК. бИР ҲАДИСИ ҚУДСИЙДА аЛЛОҲ ТАЪОЛО ВАЛИЙ БАНДАСИГА ХУСУМАТ ҚИЛГАН ИНСОНГА УРУШ ЭЪЛОН ҚИЛИШИНИ АЙТАДИ. аЛЛОҲ БУНДАЙ ҲОЛГА ТУШИШДАН АСРАСИН. аЛЛОҲ БАРЧАМИЗГА РУШДУ ҲИДОЯТ БЕРСИНЮ. оМИН ВАЛҲАМДУ ЛИЛЛАҲИ РАББИЛ ААЛАМИЙН.
Yaman   01-06-2011, 10:37 PM
#2
(01-02-2011, 02:55 AM)d-sayfiddin Wrote: бУ МАҚОЛАДАН "АҲЛИ СУННА ВАЛ ЖАМОА"НИНГ СИФАТ ВА ФАЗИЛАТЛАРИ ҲАҚИДА МАЪЛУМОТ ОЛИШ МУМКИН. аММО НЕГАДИР ўЗИМИЗНИНГ САЛАФ УЛАМОЛАРИМИЗДАН ИҚТИБОСЛАР КЕЛТИРИЛМАГАН? кЕЛТИРИЛСА, ЯНАДА ЯХШИ БЎЛАРДИ. тАСАВВУФ АҲЛИ ҲАҚИДА ҲАМ ФИКРЛАР БИЛДИРИЛИШИ КЕРАК ЭДИ. мЕН БИР КУН БИР КАЛТАФАҲМДАН ТАСАВВУФ АҲЛИ БИДЪАТЧИЛАР, "АҲЛИ СУННА ВАЛ ЖАМОАТ"ДАН ЭМАС, ДЕГАН ГАПИНИ ЭШИТДИМ. "иТ ҲУРАР, КАРВОН ЎТАР" БЎЛСА ҲАМ ҲАҚИҚАТНИ АЙТИШ ФОЙДАДАН ХОЛИ БЎЛМАЙДИ. иТ ҲЕЧ НАРСАНИ ТУШУНМАСА ҲАМ ИНСОН АХИР ТУШУНАДИКУ? аГАР ЭЪТИРОЗ БАЪЗИ ЖОҲИЛ , БЕСАВОД СЎФИЙЛАР ҲАҚИДА БЎЛСА, УНГА ЭЪТИРОЗ БИЛДИРМАСЛИК МУМКИН. лЕКИН ҳАЗРАТ жАЛОЛИДДИН рУМИЙ, ҳАЗРАТ нАҚШБАНД, ҳАЗРАТ хОЖА аҲРОРИ вАЛИЙ, ҳАЗРАТ жОМИЙ, ҳАЗРАТ аЛИШЕР нАВОИЙ, сЎФИ оЛЛОҲЁР, бОБОРАҲИМ мАШРАБ КАБИ ШАЙХ ВА СЎФИЙ ИНСОНЛАР, МУБОРАК ЗОТЛАР ҲАҚИДА ГАПИРИШДАН ОЛДИН МУЛОҲАЗА ҚИЛИШ ВА УНДАН КЕЙИН БИРОР СЎЗ АЙТИШ КЕРАК. бИР ҲАДИСИ ҚУДСИЙДА аЛЛОҲ ТАЪОЛО ВАЛИЙ БАНДАСИГА ХУСУМАТ ҚИЛГАН ИНСОНГА УРУШ ЭЪЛОН ҚИЛИШИНИ АЙТАДИ. аЛЛОҲ БУНДАЙ ҲОЛГА ТУШИШДАН АСРАСИН. аЛЛОҲ БАРЧАМИЗГА РУШДУ ҲИДОЯТ БЕРСИНЮ. оМИН ВАЛҲАМДУ ЛИЛЛАҲИ РАББИЛ ААЛАМИЙН.



Ассаламу алайкум!
- "аММО НЕГАДИР ўЗИМИЗНИНГ САЛАФ УЛАМОЛАРИМИЗДАН ИҚТИБОСЛАР КЕЛТИРИЛМАГАН?"
- ўЗИМИЗНИНГ деган сўзни кандай тушинишимиз лозим? бирлашиш омили нима бўляпти бу гапда? миллатми, ватанми, ёки лугатми ёки акидами? кейин номи зикр килинган инсонларга кўра миллатчилик-ватания омили бирлаштираётгандек туюлади чунки бу инсонлар акидасида хам бир-бирлари билан ихтилофлар мавжуд. Хар бир эл факат узларидан чиккан муборак деган зотларини мактаса ва эргашса уммат бўлиниб кетадики, бўлиниб хам бўлди. Субханаллох, ўрта-осиё халкларининг аксари айни шу "ШАЙХ ВА СЎФИЙ ИНСОНЛАР, МУБОРАК ЗОТЛАР"га эргашиб залолатга кетганларку!!!, Аллох тааълонинг очик оятлар ва набийимизнинг (Аллохнинг саломи ва саловатлари булсин) суннатлари, сахобалар ва уларга яхшилик билан эргашганларнинг амаллари (Аллох улардан рози булсин) - мухкам хужжатларни куйиб шу инсонларни хужжат килиб олиш тугрими, эхтимол Расулуллох соллаллоху алайхи васаллам ва сахобаларни хам наузибиллах тасаввуф ахлидан дерсиз ёки у вактда бўлмаганми тасаввуф? <D-Sayfiddin> эътиборингиз учун сиз зикр килган инсонлар яшаб ўтдилар уларнинг амаллари ўзларига - бизларники ўзимизга, хотиржам бўлинг шу инсонлар хакида нега гапирилмади-ўрганилмади деган саволга киёмат куни жавобгарликка тортилмайсиз. Яна бир масала - мўмин мусилмон кишини ИТ дея хакоратлаш хатарли катта гунох, сиз калтафахм деган киши Аллох тааъло хузурида солих мўмин бўлса холингиз не кечаркин, тавхид калимасини айтябдими ахир? Валий ким? - кимки Аллохга ихлос билан, Мухаммад саллаллоху алайхиссалом суннатларига эргашгайки шу киши валийдир, хатто одамлар эътиборида йўк бўлса хам. Насихатларимдан ранжимайсиз деган яхши гумондаман. Ассаламу алайкум.
This post was last modified: 01-07-2011, 12:04 PM by Yaman.
mutaallim   02-07-2011, 02:26 PM
#3
Assalamu alaykum birodarlar! Quyida juda fitnali mavzuni qoymoqchiman. Kimni shu shubhalarga rad berishga imkoni bolsa rad beringlar. InshaAlloh man yana o'zim Abu Maryam Nazratullohdan yoki Abu Muhammad Dilmuroddan og'zaki raddiya berishlarini so'rayman. Lekin men bu ishni qilgunimcha biroz waqt o'tishi mumkin, shunga kimnidir yozma rad berishga layoqati bolsa marhamat!
Ҳозирги кунда Хуросон юртларида ўзининг жиҳод ибодатини адо этаётган, кўплаб шеърлар, ибратли ҳикоялар ва долзарб мақолалар муаллифи Отсиз Чавандоз шу кунларда адашган муржиъа тоифасининг янги намояндаси бўлган Робеъ ал-Мадхалийнинг издошлари интернет саҳифаларида тарқатаётган мужоҳидлар ва ҳозирги кунда содир этилаётган жиҳодий амалиётлар ҳақидаги иғво ва бўҳтонларига ўз раддиясини берди. Қуйида ушбу раддиянинг тўлиқ матни билан танишишингиз мумкин.


Оламлар Роббиси бўлган Аллоҳга ҳамдлар бўлсин. Унга ҳамдлар айтамиз ва Ундан ёрдам ва мағфират сўраймиз. Нафсимизнинг шумлигидан ва амалларимизнинг ёмонлигидан Аллоҳдан паноҳ сўраймиз. Аллоҳ ҳидоятлаган кишини адаштиргувчи йўқ, Аллоҳ адаштирган кишини ҳидоятлагувчи йўқ. Шериги йўқ бўлган Аллоҳдан ўзга маъбуд (ибодатга лойиқ зот) йўқлигига ва Муҳаммад унинг бандаси ва элчиси эканлигига гувоҳлик берамиз.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ
“Эй иймон келтирганлар! Аллоҳдан ҳақиқий қўрқиш билан қўрқинглар ва фақатгина мусулмон ҳолингизда ўлинглар!” Оли Имрон сураси, 102-оят маъноси.

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا
“Эй инсонлар! Сизларни бир нафсдан яратган, ундан жуфтини яратган ҳамда иккисидан кўплаб эркак ва аёлларни таратган Роббингиздан қўрқинг!
Ораларингизда номи тилга олинувчи Аллоҳдан ва қариндошликни (узиб юборишдан) қўрқинг! Албатта Аллоҳ сизларни кузатиб тургувчидир” Нисо сураси, 1-оят маъноси.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا () يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ
ذُنُوبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا
“Эй иймон келтирганлар! Аллоҳдан қўрқинглар ва тўғри сўзни сўзланглар. Шунда У Зот сизларнинг амалларингизни ислоҳ қилади ва гуноҳларингизни кечиради. Ким Аллоҳга ва Унинг росулига итоат қилса, батаҳқиқ улуғ ютуққа эришибди” Аҳзоб сураси, 70-71-оятлар маъноси.

Албатта, энг яхши калом - Аллоҳнинг Каломи, энг яхши ҳидоят Муҳаммад соллаллоҳу алайҳи васалламнинг ҳидоятидир. Ишларнинг ёмони – (динда) янги пайдо қилинганлари, (диндаги) ҳар бир янгилик - бидъат, ҳар бир бидъат - залолат, ҳар бир залолат эса дўзахдадир.

Сўнгра:

Ал-Қоида, Усома бин Ладин, Зарқовий ва бошқа мужоҳидлар ҳақида иғво тарқатаётган баъзи сайтлар ва уларнинг вакилларига жавоб

Интернет оламини кезиб, исломий саҳифаларни варақлар эканман, қидирув воситасида ўзбек тилидаги http://tavhid.com/ ва http://uz.anti-irhab.ru/ саҳифаларига кириб қолдим. Бу икки сайтда “Уламолар ал-Қоида, Бин Ладин, Зарқовий ва бошқалар ҳақида” деган мужоҳидларга нисбатан ашаддий нафратга тўла мақола эътиборимни тортди. Бу мақола матнини ушбу http://tavhid.com/asosiy/26092010 линкдан олиб ўқишингиз мумкин.

Унда Шайх Ибн Боз, шайх Усаймин каби кибор уламоларнинг, ҳамда Фавзон, Луҳайдон, Аҳмад Нажмий, Абдулмуҳсин ал-Аббод, Абдулазиз Оли Шайх, Муқбил ибн Ходий, Солиҳ Суҳаймий ва бошқа сарой олимларининг Ал-Қоида, Бин Ладин, Зарқовий ва бошқа мужоҳидлар ҳақида айтган ножўя гаплари ўрин олган. Шунингдек юқорида исми зикр қилинган сайтлар мужоҳидларни илмсизликда айблаб, улар жиҳод қилиш ўрнига илм олишлари кераклиги, ҳозирги кунда бўлаётган жиҳодий амалиётларнинг шариъатга тўғри келмаслиги, мужоҳидларни хавориж ва такфирий адашган тоифаларига мансублиги ва бошқа хилма-хил, бири тоғдан бири боғдан келтирилган, бир-бирига қарама-қарши, бўҳтонга тўла ва савиясиз фикрларни келтирган.

Бу мақолаларда келтирилган барча гаплар катта оғалари Американинг измида бўлган Саудия Арабистони ва шунга ўхшаш вассал давлатларнинг мустақил бўлмаган сарой уламолари томонидан айтилган гаплардир. Уларнинг мафкуралари озод эмас, балки ҳар томондан қарамдир. Хусусан Саъудия Арабистони ҳар бир соҳада Америкага қарамдир. Давлат қонунлари Қуръон ва Суннатга зид бўлиши етмаганидек, ҳар томонлама АҚШ ва унинг ортида турган яҳудий сионистлари манфаати устига қурилган ва бу йилдан йилга ривожлантирилмоқда. Бугунги кунда у ердаги давлат "исломий" ўқув юртлари АҚШ тузиб берган мўътадил махсус дастур асосида таълим юритади ва бу ҳам йилдан йилга ривожлантирилмоқда. Бундан ташқари Саъудия ҳукумати мусулмонларни қиришга қаратилган Ироқ ва Афғонистон саҳюний юришларида ўз босқинчи оғасини моддий ва маънавий қўллаш борасида энг етакчи ўринни эгаллайди. Хусусан, Саъудия бу урушда АҚШ ва НАТО шайтонларини озуқа, ичимлик ва ҳарбий кийим-кечаклар билан 100% таъминламоқда. Бунга далилимиз етарли. Бизга АҚШ ва НАТО шайтонларидан ғанимат тушган озуқа, ичимлик сувлари ва ҳарбий кийимларнинг ҳаммасида "Саъудияда ишлаб чиқарилган" деган ёзув бор.

Саъудиянинг АҚШ бошлиқ яҳудийларга қарамлиги бўйича бундан ташқари яна кўплаб мисолларни келтириш мумкин. Шундай экан, Саъудия ҳукумати АҚШга буткул қул бўла туриб, қандай қилиб унинг сарой уламолари АҚШ ва унинг бошида турган яҳудийларга қарши қақшатқич зарбалар бериб келаётган мужоҳидларни ёмонламасин! Ёмонламай ҳам кўрсинчи! Улардан ойлик маош олиб, яна уларнинг душманларини мақтасинми ахир!? Мақтаганлар зиндонларга тиқилган, мол-мулклари талон-тарож қилинган ёки махфий йўллар билан ўлдириб кетилган бўлса. Бундан ташқари улардан қочиб Аллоҳнинг бошқа ерларига ҳижрат қилай деса нафси буни хоҳламаса! Ёки “ҳижрат қилганим билан уларнинг қўли ҳамма ерга етади” деган нотўғри фикрда бўлса, бу бечоралар. "Албатта куч қудрат Аллоҳники, Росулиники ва мўъминларникидир, лекин мунофиқларгина буни англамайдилар!" деган маънодаги оятни улар ўқимаганмилар?! Ўқиганлар, лекин ўқиганлари билан "англамайдилар". Англаш учун қалбни нафс-ҳаво, бировга қарамлик, Аллоҳдан бошқасидан қўрқиш каби омиллардан тозалаш керак. Бу эса ҳамма ҳам эплолмайдиган буюк иш! Бу биринчидан.

Иккинчидан, бу сарой олимларининг бу ялқов шогирдлари бу мақолаларда фикрлари арзимас омиллар сабабли ўзгариб турадиган ўз "роббилари"нинг арзон каломларини далил қилиб келтирибдилар. Бизга ва биздан бошқа ислом аҳлига эса уларнинг "робби"лари каломи ҳужжат бўла олмайди. Куфрга қарам бўлмаганида ҳам эди, уларнинг фикрларини жаъмлаб, ижмоъ сифатида қабул қилса бўларди эҳтимол. Улар бизга бизнинг ва барча оламларнинг Роббиси бўлган Аллоҳнинг каломларини, Унинг оламларга раҳматан юборилган Росули Муҳаммад соллаллоҳу алайҳи васалламнинг ҳадисларини ва ундан кейин куфрга қарам бўлмаган озод ва муттақий олимларнинг ижмоъларини ҳужжат сифатида келтирсинлар! Лекин улар Аллоҳ йўлида молу-жонлари билан курашаётган мужоҳидларнинг қонхўр, муфсид ва такфирийлиги ҳақида биронта ҳам таъвилсиз ҳақиқий ҳужжат келтиролмайдилар. Бунга Аллоҳ гувоҳ!

Биз эса бизнинг ва барча оламларнинг Робби бўлган Аллоҳнинг каломларини, Унинг оламларга раҳматан юборилган Росули Муҳаммад соллаллоҳу алайҳи васалламнинг ҳадисларини ва ундан кейин куфрга қарам бўлмаган озод ва муттақий олимларнинг ижмоъларини ҳужжат сифатида келтирамиз, лекин улар буни қабул қилмайдилар. Улар ҳам фақат ўз "роббилари" ва унинг хилма-хил росулларининг каломларинигина ҳужжат ҳисоблайдилар ва бу билан "чучварани хом санайдилар". Баъзида уларнинг гапларига ҳайрон қоласан! "...Уларнинг қовллари сизни ажаблантиради..." Мунофиқун сураси 4-оят маъноси. Наҳотки тавҳид, ақида, хаворижлар масаласи каби масалаларни кўтариб, мужоҳидларни манҳаж сабабли такфир қилаётган бу "шайхул ислом"чалар, шунча нарсани била туриб, бировни кофир ва шайтон дейиш учун далил сифатида хатокор инсоннинг хатокор қавлигина ҳужжат бўла олмаслигини билмасалар!? Бу ахир энг керакли ва энг аввал ўрганиладиган фундаментал илмлар-ку! Шу илмларга эга бўлмай туриб, кофирларга қарши жанглардан ташқари деярли барча вақтларини умматнинг озод уламолари, уларнинг китоб ва мавъизаларидан таълим олишга бағишлаётган мужоҳидларни "Улар илмсиз, улар олимларнинг гапларига қулоқ солмайдилар" дея камситадилар. Мен билган баъзи биродарлар ҳаттоки жангнинг энг қизғин паллаларида ҳам қулоқларига МР3 таққан ҳолда умматнинг салаф йўлида бўлган озод уламолари дарсларини эшитиб юрадилар. Мабодо шаҳодат насиб қилса, “ҳам мужоҳид, ҳам толиби илм даражасида кетайин” деб умид қиладилар.

Агар улар исломда ҳужжат нималигини билмасалар, бу ҳақдаги дарс бўлганда дарсдан қочган бўлсалар бизда нима айб! Улар исломда дўст ва душман (ал-вало вал-баро) ақидасини билмасалар, даъватларида кофир ва золимларга нисбатан биронта қарши фикр бўлмай туриб, фақат бу кофир ва золимлар зулмидан умматни халос қилиш учун худди Росуллуллоҳдек қурол кўтарганларнигина иғво қилиш билан тўлдирсалар, ким айбдор?! Улар ал-вало вал-баро ақидаси дарсида ухлаб ўтирган чаламулла бўлсалар бизда нима айб!?
Учинчидан, бир исломий гуруҳнинг жидду-жаҳдларига қарамасдан одамларнинг наздида вақтинчалик мағлуб бўлиши ёки умуман йўқ бўлиб кетиши уларнинг нотўғри йўлда эканлигини ифодаламайди. Зеро ҳақиқий мағлубият саботни йўқотиш ва кофирлар билан келишувга боришдир. «Улар мўминларни қўйиб кофирларни дўст тутадилар. Улар ўша кофирлар олдидан куч-қудрат излайдиларми?! (Овора бўладилар!) Зеро, бор куч-қудрат Аллоҳникидир.»

Тўртинчидан уммат учун фойдасиз бўлиб кўринаётган нарсаларнинг барчаси ботил нарса дегани эмас. Аллоҳ таоло айтадики, маъноси: "Сизларга жанг қилишлик (қитол) фарз қилинди, ваҳоланки сизларга у қанчалик (фойдасиз) кариҳ кўринаётган бўлса ҳам. Аслида сизларга (фойдасиз) кариҳ кўринаётган (баъзи) нарсалар сизлар учун яхшиликдир. Ва сизларга (фойдали) суюкли кўринаётган (баъзи) нарсалар сизлар учун аслида кароҳиятлидир! Аллоҳ билади, сизлар эса билмайсизлар".
Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам саҳобалари билан Бадр жангига чиққанларида аслида мушрикларнинг кичик бир карвонини ғанимат қилиш учун чиққан эдилар. Лекин Аллоҳ уларни улардан бир неча баробар кучли бўлган мушриклар лашкари билан рўбарў қилди. Улар билан урушиш кўринишидан жуда фойдасиз ва ўта хатарли ва зарарли эди. Чунки ўша вақтда мавжуд бўлган бутун уммат қирилиб кетиши мумкин эди. Ҳатто Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам жангнинг энг оғир пайтидаги қилган дуоларида "Эй Аллоҳим, агар бу жангда сен бизни мағлуб қилсанг, ер юзида сенга дуо қилувчи бирон киши қолмайди.." деган маънодаги калималар бор эди. Лекин улар жанг қилдилар ва Аллоҳ уларга зафар берди. Жиҳод қилиш учун куч-қудрат ва фойда-зарарни шарт қилиб келтираётганлар юқоридаги мазмунда келган ҳадисларга эътибор берсинлар. Бу нарсаларни жиҳод қилиш учун шарт қилган бирон оят ва ҳадисни топиш мушкул. Аксинча Қуръонда бу нарсаларни ўзлари учун оқлов қилган мунофиқларнинг сўзларини Аллоҳ таоло келтирган.

Ўшанда мунофиқлар ва дилларида мараз бўлган кимсалар: «Уларни (яъни, мусулмонларни) динлари мағрур қилиб юборди (яъни, озгина одам билан шундай катта қўшинга қарши жанг қилмоқчи бўляптилар»), дейишар эди. (Мунофиқларнинг бу сўзлари нотўғридир) ким Аллоҳга суянса, бас, албатта Аллоҳ ғолиб ва ҳикматлидир. Анфол сураси 49-оят маъноси

(Эй Муҳаммад), агар (сиз даъват қилаётган жиҳод) осон фойда ва яқин сафар бўлгаиида, улар (яъни, мунофиқлар) албатта сизга эргашган бўлур эдилар. Тавба сураси 42-оят маъноси

Лекин бу дегани куч қудрат керак эмас ва фойда зарар ҳисоб китоб қилинмайди дегани эмас албатта. Аллоҳ "тоқатларинг етганча куч тўпланглар" деб буюрган, лекин бу ерда тоқатларинг етгунча деган калима бор. Кофирлар каби қудратга эга бўлгунча куч тўплашга тоқат бўлмаса улар билан урушиш лозим эмас, дегани эмас. Худди шунингдек мужоҳидлар фойда ва зарарни ҳисоб-китоб қилиб, кунлаб, ойлаб, ҳатто йиллаб машвара қиладилар, маълумот йиғадилар, куч тўплайдилар, хуллас қўлларидан келган барча шаръий тадбирларни қиладилар ва охирида Аллоҳга таваккул қилиб иш бошлайдилар. Амалларнинг натижаси, яқини ва узоғи эса Албатта Аллоҳнинг қўлидадир. Инсонларнинг кўзига фойдасиз бўлиб кўринаётган кўп ишлар Аллоҳнинг наздида маҳбуб ва фойдали бўлиши шубҳасиз.

Шунингдек, "мужоҳидларнинг баъзи юртларда қилаётган жиҳодлари туфайли у ердаги мусулмонлар тазйиққа олинмоқда, кофирларнинг бу ишлардан кейин ғазаблари жунбушга келиб, аввал тинч бўлган жойлар ҳам кофирлардан азият чекмоқда, даъватлар тўхтамоқда, хуллас бу амалиётлар уммат учун зарарли бўлмоқда, шунинг учун бу ишни тўхтатиш керак, бу иш фасод тарқатиш билан баробардир" деётган кимсаларга жавобимиз:

Бу гаплар ожиз ақлга асосланган ноқис фикрлар бўлиб, улар Қуръон Ва Суннатга зиддир. Биз ақлий воқеликка эмас, Қуръон Ва Суннатга мурожаат қиламиз. Алҳамдулиллаҳ биз бутун дунё, шу жумладан ўз юртимиз ҳам кофир ва золимлар зулмига тўлгач, тавҳид калимасининг асл маъносини айтишлик хатар бўлиб қолгач Роббимизнинг амрига лаббай деб бу юртлардан нисбатан озод бўлган ўлкага ҳижрат қилдик. Бу ерда биз тавҳид калимаси маъноларини баралла айта оламиз. Қўлдан келганча шаръий ҳаёт кечирмоқдамиз. Лекин биз бу ерда маза қилиб юрсак, ҳижратга қурби етмай кофирлар қамоқхоналарига ташланган мазлум биродарларимиз ва опа-сингилларимизга нисбатан инсофсизлик қилган бўламиз.
Қолаверса Аллоҳ таоло "Зулмга учраган зотларга жанг қилишлик изни берилди" ва "Ер юзида фитна фасод тугагунича жанг қилинг" деб буюрган бўлса!

Бизнинг намунамиз бўлган Росулуллоҳ солаллоҳу алайҳи васаллам ва саҳобалар ҳам Роббиларининг амрига ижобат қилиб ҳижрат қилдилар. Ҳижратдан сўнг юқоридаги оят билан жиҳод изни берилди.

Улар Бадр, Уҳуд ва Ҳунайн жангларига чиққанларида Маккада ҳижрат қилмай қолиб кетган мусулмонларга тазйиқ бўлмадими?

Аксинча, ҳаттоки мушриклар бу жангларга ҳижрат қилмай Маккада қолган мўъминларни ҳам мажбурлаб олиб чиқдилар, уларни ўз биродарларига қарши урушишга мажбур қилдилар ва улардан қалқон вазифасида ҳам фойдаландилар. Лекин Росулуллоҳ солаллоҳу алайҳи васаллам ва асҳоблар Маккада қолган мусулмонларга зарар бўлади деб жангни тарк этдиларми? Йўқ, асло! Ҳатто Маккада қолган мусулмонларнинг баъзилари муҳожирларнинг ўқларидан қурбон бўлдилар. Ҳатто Росулуллоҳ солаллоҳу алайҳи васаллам Маккада қолиб кетган ўз мўъмин амакисини жангда асирга олдилар ва уни озод қилиш учун фидъя талаб қилдилар. Албатта саҳиҳ суннат будир!

Суюкли пайғамбаримиз Росулуллоҳ солаллоҳу алайҳи васаллам вафот қилганларидан сўнг Абу Бакр Сиддиқ (Аллоҳ ундан рози бўлсин!) халифа бўлдилар. Кўп ўтмай муртадлар кўпайиб, улар ислом уммати учун жуда катта хатарга айланди. Шундай бўла туриб, Абу Бакр Росулуллоҳ солаллоҳу алайҳи васаллам вафотларидан бироз аввал Румга қарши жўнатмоқчи бўлган жуда катта сарияни Румга жўнатдилар. Ваҳоланки бу сария Румга кетса, оёққа турган муртадлар Мадинаи Мунавварани қамал қилиб у ерда қолган оз сонли мўъминларни қириб ташлаши мумкин эди. Ҳатто бу ҳақда баъзи эътиборли саҳобалар Абу Бакрни огоҳлантирганда, Абу Бакр "Мен Росулуллоҳ солаллоҳу алайҳи васаллам ирода қилган ишни қиламан, чунки у ўз ҳавоси билан иш қилмайди" деган маънода жавоб берган ва Румга қарши катта лашкар жўнатган эдилар. Албатта Аллоҳ билади, бизлар эса билмаймиз. Абу Бакрнинг бу ишидан сўнг Мадинага ҳужум қилишга бел боғлаб турган муртадлар: "Ваҳоланки, мусулмонлар шундай қалтис вазиятда ҳам Румга қарши қўшин жўнатган экан, демак бу ишни фақат ўзига ишонган қудрат соҳибларигина қила олади" деб ҳужум қилишга журъат қила олмаган эди. Худди шунингдек, Мадина томонга йўлга чиққан Рум аскарлари қўмондони ҳам "Мабодо мусулмонлар бу хатарли ҳолатда ҳам бизга қарши қўшин ҳозирлаб жўнатган экан, уларнинг куч-қудрати ҳали кўп экан" деб қўшинни орқага қайтишга буюрган ва мусулмонлар ғалаба билан қайтган эдилар.

Мана сизга салафлар йўли. Нега ҳозирги баъзи ўзини "салафий" атаб олган тоифалар бу ҳақиқатларни гапирмайдилар. Бундай қўштирноқ ичидаги салафларнинг ҳадафи нима? Оммани мужоҳидларга қарши қўйиб, уларнинг кучини синдириб, кофир ва золимларга зулм ва фасод ишларини ёйишга йўл очиб беришми?! Нима, энди мусулмонлар ўзларига қилинаётган турли зулм ва макрларга индамай туришлари керакми?! Бир синглисининг номуси кофир томонидан булғанган мусулмон, "қасос олсам, кофирнинг жаҳли чиқиб яна бир синглимни мажбурлайди" деб даюс каби қараб ўтириши керакми? Бу мусулмон ҳеч бўлмаганда сингилларини бошқа жойга кўчириб, сўнг кофир билан то охирги қони қолгунча курашиши лозим эмасми? Бу исмигина салафий бўлганларнинг фикрича "кофирларга индамасанг тегмайди". Лекин Аллоҳ айтяптики: "Улар (кофирлар) сизлардан то сизларни динларингиздан чиқармагунча рози бўлмайдилар", оят маъноси.

Бизни ажаблантирган нарса шуки, бу "салафий" Mадхалий издошлари мужоҳидларнинг жиҳодини умматнинг кофирлар томонидан баттар сиқувга олинишига сабаб қилиб кўрсатадилару, лекин умматни улар зулмидан қутқариш учун бирон жўяли дастурга эга эмаслар. Уларнинг шум фикрларига кўра, умматни қутқариш учун аввал илм олиш керак эмиш. Хўп илм олиш керак, бу ҳам фарз амаллардан, лекин фарзи кифоя бўлган илмни фарзи айн бўлган жиҳоддан устун қўйиб, ҳатто жиҳоддан тўсадиган ўринга қўйишлик бу шайтоннинг ҳийласидан бошқа нарса эмас. Ҳозирги кунда жиҳод фарзи айнлигига 5 мазҳаб уламолари муттафиқ бўлишган. Ҳаммаларида "Агар душман мусулмон юртларидан бирига бир қадам босиши билан у юртга энг яқин бўлган мусулмонларга фарзи айн бўлади, агар уларнинг кучи етмаса бутун ер юзидаги мусулмонларга фарзи айн бўлади" деган маънодаги қавл бор. Душманнинг оёғи бундан 300 йил аввал ислом юртларини топташни бошлаган эди, омма мусулмонларнинг жиҳодни тарк қилгани сабабли ҳозирги кунда кофир топтамаган бирон исломий мамлакат қолмади.

Энди илмга келадиган бўлсак, бутун умматнинг илмли бўлиши жиҳоднинг шартларидан эмас. Росулуллоҳнинг даврида жанг пайтида бир мушрик келиб "Эй Муҳаммад, мен сен билан бирга душманга қарши жанг қилмоқчиман" деганида, Росулуллоҳ унга "аввал иймон келтир, сўнг жанг қил" дедилар. Шунда у одам "Ашҳаду ан лаа илааҳа иллаллоҳ ва ашҳаду анна Муҳаммадан Росулуллоҳ" деб иймон келтирди ва бу жангда шаҳид бўлди. Илм олиш у ёқда турсин ҳатто номоз ҳам ўқимади. Лекин Росулуллоҳ унинг шаҳодатидан хабар топгач нима дедилар: "У оз амал қилиб, кўп нарса олиб кетди" яъни энг буюк неъмат иймон билан шаҳодатга эришди деб муждаладилар. Росулуллоҳ унга "жиҳод қилишингдан аввал яхшилаб илм олишинг керак, бўлмаса жиҳодинг дуруст бўлмайди" демадилар, балки "аввал иймон келтир, сўнг жанг қил" дедилар холос. Бунга ўхшаш мисоллар суннатда кўп келади.

Нега унда ҳозирги бу тоифалар шаръий илмни жиҳоднинг шарти қилиб кўрсатмоқдалар. Улар бу ҳадисларни билмайдиларми ёки билиб туриб оммани жиҳоддан тўсиш билан кофирларга хизмат қиляптиларми?!

Хўп агар "жиҳод қилиш учун аввал яхшилаб илм олиш керак, унгача жиҳод тўхтаб туриши керак, чунки у илмсиз дуруст бўлмайди" ҳам деб фараз қилайлик. Унда илмни кимдан олишимиз керак деб сўрасак, "биздан ва биз каби олимлардан" дейдилар. Сиз каби олимлардан илм олган одам АҚШ тузиб берган дастурларда бор бўлган илмдан ташқари яна бошқа илмларни ҳам эгаллай оладими?! Сиз сарой уламолари ўзларинг энг машҳур ҳадисларни билмай туриб, ёки билсангиз ҳам яшириб, яна умматни ўзларингнинг оғаларингга қарши жиҳодга тайёрлайсизларми, ёки жиҳоддан бошқа умматни халос қиладиган йўлларни ўргатасизларми? Кофирлар зулму-макрларидан умматни қутқаришнинг бирдан бир тўғри йўли жиҳод бўлса, яна бир эгри йўли бор. Бу ҳам бўлса умматни умматлик салоҳиятидан чиқариш. Уммат умматлик салоҳиятидан чиқсагина кофирлар улардан рози бўлиши мумкин!

Чунки "Улар (кофирлар) сизлардан то сизларни динларингиздан чиқармагунча рози бўлмайдилар". Ҳойнаҳой сизлар таклиф қилаётган умматни куфр зулмидан қутқариш дастури шу эмасми?! Бундан бошқача бўлиши ҳам мумкинми?

Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам бундай ҳолатда фақат битта йўлни кўрсатдилар, у ҳам бўлса - жиҳод:

إِذَا تَبَايَعْتُمْ بِالْعِينَةِ، وَأَخَذْتُمْ أَذْنَابَ الْبَقَرِ، وَرَضِيتُمْ بِالزَّرْعِ، وَتَرَكْتُمُ الْجِهَادَ، سَلَّطَ اللهُ عَلَيْكُمْ ذُلاًّ لاَ يَنْزِعُهُ حَتَّى تَرْجِعُوا إِلَي دِينِكُمْ…
“Агар сизлар савдо-сотиқ билан шуғуллансанглар, чорва молларининг думига ёпишиб олиб, деҳқончилик зироатларига берилиб кетиб жиҳодни тарк қилиб қўйсангизлар, Аллоҳ сизларга хору-зорликни келтириб қўяди. То динларингизга қайтмагунларингизгача уни сизлардан олиб ташламайди,” – дедилар.
Жумҳур уламолар ҳадисдаги “динингизга қайтмагунингизча” иборасини “жиҳодга қайтмагунингизча” деб шарҳ қилганлар.

Кейин яна сизларнинг ҳозирги кунда жиҳод дуруст эмас, чунки жиҳод шартлари бажарилмаяпти деган қавлларингиз яна бир ҳадисга зиддир. Жобир ибн Абдуллоҳ айтади : Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам шундай деганларини эшитдим:

"Умматимдан бир тоифаси Қиёматга қадар ҳақ устида туриб, ғолиб бўлган ҳолларида жанг қилишда давом этадилар. Уларга қаршилик кўрсатувчилар ҳам, қийин пайтда ёрдамсиз қолдириб ўзини четга олганлар ҳам уларга зиён келтиролмайди" ... шу маънодаги бошқа бир ҳадис охирида "...Уларга қаршилик қилганлар зарар бера олмагай, Аллоҳ у тоифа туфайли бир неча қавмнинг қалбини қорайтириб қўяди" деган жумлалар қўшимча қилинган. Имом Муслим ривояти, саҳиҳ ҳадис.
Бу ҳадисда қиёматгача жанг қилишда узлуксиз давом этувчи бир ҳақ тоифа бўлиши ҳақида сўз юритиляпти. Агар ҳадисга иймон келтирадиган бўлсак, бу тоифа ҳозир кимлар? Инсофсизлик қилиб дарров "бу тоифа бизмиз" демасликлари учун эслатиб ўтамиз. Бу ерда жанг қиладилар деган калима араб тилидаги "يقاتلون" лафзи билан келмоқда. Араб тилини яхши билувчиларга аёнки бу лафзни бошқа бирон ҳаракатга таъвил қилиб бўлмайди. Бу ҳадисда зикр қилинганлар ҳозирги кунда Ироқда, Афғонистонда, Яманда, Сомалида, Жазоирда, Кавказда, Ўрта Осиёда ва бошқа жойларда жиҳодни давом эттираётган мужоҳидлар эканида шак шубҳа йўқ. Бу тоифани улардан фақат айнан биттаси деб бўлмайди, чунки айрим аҳли сунна ақидасидан узоқда бўлган баъзи жиҳод қилаётган тоифалардан ташқари дунёдаги ҳамма мужоҳидлар Ал-Қоида ва Толибон ҳаракати атрофида марказлашгандир. Шундай экан бу ҳадисни яхшилаб тадаббур қилишни ва ҳозирги кунда мужоҳидлар ичидан машҳур бўлиб қолган шайх Усома бин Ладин, шайх Зарқовий, шайх Завоҳирий каби биродарларимизни шайтон деётганлар қандай шароитда, қайси мақсадда айтган бўлмасинлар Аллоҳга тавба қилсинлар, зеро Аллоҳ азоби қаттиқ Зотдир.

"...Уларга қаршилик қилганлар зарар бера олмагай, Аллоҳ у тоифа туфайли бир неча қавмнинг қалбини қорайтириб қўяди" Агар тавба қилмасалар, бу ишларида давом этсалар ва ҳадисда келган қалби бу мансур тоифа туфайли қорайиб қолган қавмлардан бўлса Аллоҳ уларга кифоя қилсин.

Шайх ибн Боз, шайх Усаймин кабилар эса бу гапларни айтганми, айтган бўлсалар қайси шароитда айтганлар, ёки кўзлари ожизлиги туфайли бундай фатволарга алдаб имзо чектириб олинганми бу бизга қоронғу. Аллоҳдан уларнинг хато ва гуноҳларини кечиришини сўраймиз, зеро ҳар бир инсон хатокордир. Лекин яна такрорлаб айтамизки, бу олимларнинг фатволари ҳужжат ўрнида ўтмайди. Ҳужжат бўлиши учун биринчидан озод бўлиши керак, иккинчидан бу озод уламолар бир неча бўлиб ижмоъ қилган бўлишлари керак, учинчидан, бу озод олимлар даъво қилинаётган маъсиятларнинг шароитларидан бевосита огоҳ бўлишлари керак. Ундан сўнг бир одам ҳақида ҳукм қилинади.

Эй пайғамбар, оғизларида: «Иймон келтирдик», деган, аммо диллари иймон келтирмаган (мунофиқлардан) ва яҳудийлардан бўлган, куфр томонга қараб чопаётган кимсалар сизни маҳзун қилмасин. Улар ёлғонга қулоқ бергувчи ва сизнинг олдингизга келмаган, сўзларни ўз ўринларига қўйилгандан кейин ўзгартирадиган бошқа қавмга (яъни яҳудийларга) қулоқ бергувчи кимсалардир. (Яҳудийлар): «Агар (Муҳаммад тарафидан) сизларга мана шу ҳукм берилса, олинглар, бўлмаса, (яъни бошқа бир ҳукм айтилса), эҳтиёт бўлинглар —олманглар, дейишади. Кимники Аллоҳ ўзи адаштиришни истаса, бас, сиз унинг учун Аллоҳ томонидан ҳеч нарса қила олмассиз. Улар Аллоҳ кўнгилларини поклашни истамаган кимсалардир. Улар учун дунёда расволик, охиратда эса улуғ азоб бордир.

Эй мўминлар, яҳудийлар ва насронийларни дўст тутмангиз! Уларнинг баъзилари баъзиларига дўстдирлар. Сизлардан ким уларга дўст бўлса, бас, у ўшалардандир. Албатта, Аллоҳ золим қавмни ҳидоят қилмас.

Бас, Сиз дилларида мараз бўлган кимсалар: «Бизга бирон бало етишидан қўрқамиз», деган ҳолларида улар (кофирлар) томонга шошаётганларини кўрасиз. Шояд Аллоҳ мусулмонларга ғалаба берса ёки ўз ҳузуридан (бу мунофиқ кимсаларни шарманда қиладиган) бирон ишни келтириб, улар ичларида яширган нарсаларига надомат қилувчиларга айланиб қолсалар.

(Шунда) мўминлар (бир-бирларига): «Жон-жаҳдлари билан «Сизлар билан биргамиз», деб қасам ичганлар шуларми?» дейдилар. У мунофиқларнинг қилган амаллари беҳуда кетди ва ўзлари зиён кўргувчиларга айланиб қолишди.

Эй мўминлар, сизларнинг ичингиздан кимда-ким динидан қайтса, Аллоҳ бошқа бир қавмни келтирурки, Аллоҳ уларни яхши кўрур, улар Аллоҳни яхши кўрурлар. Улар мўминларга хокисор, кофирларга эса қаттиққўл, бирон маломатгўйнинг маломатидан қўрқмай Аллоҳ йўлида курашадиган кишилардир. Бу Аллоҳнинг фазлу марҳамати бўлиб, Ўзи хоҳлаган кишиларга берур. Аллоҳ фазлу карами кенг, билгувчидир. Моида сураси 41-54-оятлар маъноси.

Хато ва камчиликларимизга Аллоҳдан мағфират сўраган ҳолда сўзимизнинг охирида Оламларнинг Роббисига ҳамдлар айтамиз!

Отсиз Чавандоз

Манба: Sodiqlar.com
Birodarlar men bu mavzuni ko'tarish bilan fitna tarqatmoqchimasman, faqat o'zbekzabon talabalar o'rtasida shunga o'hshash shubhalar ko'p bo'lgani uchun bu shubhalarga asosli raddiya berish kerak degan maqsadda bu mavzuni ko'tardim
Dammaj   02-27-2011, 12:28 AM
#4
Ассаламу алайкум ва рохматуллоху ва барокатуху. Савол: Ўзбекистон Президенти Ислом Абдуганиевич Каримов Мусулмонми? Агар очик ширк ва куфр амалларини килган ва килаётганлиги ва ширкка чакираётганлиги далиллар бўлса хам унга карши сўз, насихат ёки хеч бўлмаганда ўзини мусулмон санаётган халкни огохлантирсак бўладими? Ёки нима килсангиз хам розимиз деб итоат килишимиз лозимми?

* Салом биродаримиз (mutaallim - жазо Аллоху хайро)нинг танбехидан сўнг берилди.
Аллох насиб этса кайтамиз Шейх Яхё хузурларига.
This post was last modified: 02-27-2011, 06:21 AM by Dammaj.
Dammaj   02-27-2011, 06:40 AM
#5
Ва алайкум Assalamu alaykum wa rohmatullohi wa barokatuh!
Саломсиз хам жавоб бериб, бир суннатни тарк этибсиз. Аллох афв этсин. Бундай мухим нарсаларга киришиш учун суннатларга каттик амал килишимиз лозим ўзингиз эслатгандай. Хоп энди юкорида келтирган хадислардан Салом бериш одобини ўргандим, энди саволга киришайлик. Яна камчиликларимиз бўлса иншааллох тўгирлаймиз.
This post was last modified: 02-27-2011, 06:42 AM by Dammaj.
mutaallim   02-27-2011, 07:06 AM
#6
Assalamu alaykum wa rohmatullohi wa barokatuh! Birodar siz yana ilmsizlik qilyapsiz, usulda shunday qoida bor. ما لا يتم الواجب الا به فهو واجب - Vojib faqat u bilangina to'la-to'kist bo'ladigan narsa ham vojibdir. Men sizga nisbatan yahshi gumon qilib, salom odoblarini bilmasakansiz o'rganib oling dedim. Men sizni salom bermaganiz uchun tark etsam biror ogohlantirishsiz, unda salom bilan gap boshlamagan odamga kim nasihat qiladi. Din nasihatdir. Men nasihatni vojib bilib salom bermasangiz ham gap boshladim, aynan vojib mukammal bo'lsin deb. Shunga sizga bunday takfir kabi mukammal masalalarni yoritib berishga erta deb bilaman, shu sabab tezda Shayh Hajuriyni huzurlariga qaytmasangiz bo'lmaydiganga o'xshab ko'rinadi
dimu   05-06-2011, 04:12 PM
#7
Усмон ибн Ханийф розияллоху анхудан ривоят килинади:
«Бир кўзи ожиз киши Пайғамбар соллаллоҳу алайхи васалламнинг хузурларига келиб:
«Аллоҳга дуо килинг, менга офият берсин», деди.
«Хохласанг дуо киламан. Хохласанг сабр кил. Бу сен учун яхшидир», дедилар».
«Дуо килинг», деди.
Бас уни яхшилаб тахорат килмокка ва ушбу дуони ўкишликка амр килдилар:
«Эй, бор Худоё! Албатта, мен Пайғамбарнинг, Муҳаммад – рахмат Пайғамбари ила Сендан сўрайман ва Сенга юзланаман. Эй, Муҳаммад! Албатта, мен сен ила Роббимга ушбу хожатим юзасидан уни чиксин дея юзландим. Эй, бор Худоё! Унинг менинг хакимда шафоатини кабул кил».
Термизий ва Ибн Можа ривоят килган.

ШАРХ: Бошка ривоятда «Бас, кўзи очилган холда кайтиб кетди» дейилган.
Аввало ушбу хадиснинг ровийлари Усмон ибн Ханийф розияллоху анху билан якиндан танишиб олайлик:
Усмон ибн Ханийф Ансорий ал-Авсий, кунялари Абу Амр. Бу зот Ухуд ва ундан кейинги жангларда иштирок этди.
Халифа Умар ибн Хаттоб бу зотни «Саводул Ирок»га бошлик килиб тайинладилар.
Али розияллоху анхунинг халифалик даврларида Басрада амир бўлдилар.
Кейинчалик бу ишдан бўшаб, Куфага кўчиб келиб ўша ерда яшадилар.
Расулуллох соллаллоҳу алайхи васалламдан ривоят килган хадисларини, ўгилари Абдурахмон, Абу Умома, Хоний ибн Муовия ва бошкалар ривоят килишган.
Пайғамбаримиз соллаллоҳу алайхи васалламнинг дуолари доимо кабул бўлишидан баъзи кишилар ўз фойдалари учун дуо сўрашиб турар эдилар. Бунинг мисоллари жуда хам кўп. Кўпрок сахобаи киромлар томонида охират саодати хакида дуо сўрагани хам маълум ва машхур.
Ушбу хадисда эса, кўзи ожиз киши, кўзи очилиши хакида дуо килишни сўрамокда. Афтидан у кишининг кўзи даволашга лойик эмас даражада ожиз бўлган бўлса керак. Бўлмаса, Пайғамбар алайхиссалом доимо беморликни даволашга амр килганлар. Аммо, бу кишига у хакда сўз очмаганларидан, унинг кўзи каттикрок беморликка учраган бўлса керак.

Ушбу хадисдан олинадига фойдалар:
1. Ахли фазл шахсдан беморликкка офият бўлиши учун дуо сўраш жоизлиги.
2. Бировнинг дардига офият сўраб дуо килиш яхши иш эканлиги.
3. Кўзи ожиз бўлиб, даво топа олмаган инсон сабр килса, катта ажрларга, хатто кўзи очилгандан хам юкорирок даражага эришиши.
4. Дуо сўраган кишини икки нарсадан бирини: дуо килиш ёки дуо килмасликни танлашга таклиф килиш жоизлиги.
5. Дуо килишдан олдин яхшилаб тахорат килиб олмок ахамиятли экани.
6. Пайғамбаримиз соллаллоҳу алайхи васалламни васийла, шафоатчи килиб дуо килиш мумкинлиги.
Ушбу хадисни бу фаслда келтириш ила тавассул жоиз эканига хужжат ва далил келтирилмокда. Дуони тўғридан тўғри Аллоҳ таолонинг Ўзига килавермасдан орага Пайғамбаримиз соллаллоҳу алайхи васалламнинг шафоатчи этарок дуо килиш тавсия этилганига ишора килинмокда. Шунингдек, бировдан дуо сўраб туравермай, инсон ўзи ихлос ила дуо килиши кераклигини кўриб турибмиз.
Гохида киши ўзи дуо килганда дуоси кабул бўлмаётганини мулохаза килиб колади. Шунда кандайдир бирор васийлага эхтиёж сезиб колади. Ана шундок пайтда васийла ила дуо килиш йўлга кўйиш жоиз бўлади.

Имом Табароний ушбу хадисни келтиришдан олдин бир киссани келтирганлар унда куйидагилар зикр килинган:
«Бир одам Усмон ибн Аффон розияллоху анхунинг хузурига ўзининг бир хожати юзасидан кириб чикиб юрар эди. Усмон унга илтифот хам килмас, унинг хожатини хам чикармас эди. Халиги одам Усмон ибн Ханийфга учрашиб, мазкур холат хакида шикоят килди.
Шунда Усмон ибн Ханийф унга «Тахоратхонага боргин-да, яхшилаб тахорат кил. Кейин масжидга бориб икки ракъат намоз ўки ва, “Эй, бор Худоё! Албатта, мен Пайғамбарнинг, Муҳаммад – рахмат Пайғамбари ила Сендан сўрайман ва Сенга юзланаман. Эй, Муҳаммад! Албатта, мен сен ила Роббимга ушбу хожатим юзасидан уни чиксин дея юзландим. Эй, бор Худоё! Унинг менинг хакимда шафоатини кабул кил, деб туриб хожатингни сўра. Сўнг олдимга келсанг, мен хам сен билан бирга бораман», деди.
Халиги одам бориб унинг айтганини килди. Кейин Усмон ибн Аффоннинг эшигига борди. Бас, эшик огаси келиб, унинг кўлидан ушлаб ичкарига олиб кирди ва Усмон ибн Аффон ўтирган жойга, унинг ёнига ўтказди. У, нима хожатинг бор? деб сўради. У хожатини айтди. Унинг хажатини чикарди ва шу вактгача юравермай, хожатингни айтсанг бўлмасми-ди? Бундан кейин кандай хожатинг бўлса, келавер, деди.
Кейин халиги одам унинг олдидан чикиб, Усмон ибн Ханийфнинг олдига борди ва, Аллоҳ сенга хайр берсин. Сен айтиб кўймагунингча, у менга илтифот килмас эди, деди.
Шунда Усмон ибн Ханийф «Аллоҳга касамки, мен унган хеч нарса деганим йўк. Лекин Расулуллох соллаллоҳу алайхи васалламнинг хузурларига бир кўр одам келганини кўрдим. Халиги одам у зотга кўзи кўр бўлиб колганидан шикоят килди.
Расулуллох соллаллоҳу алайхи васаллам унга:
«Сабр кила олмайсанми?» дедилар.
«Эй, Аллоҳнинг Расули, етакловчим йўк. Жуда кийланиб кетдим», деди.
«Тахоратхонага бор. тахорат килиб, икки ракъат намоз ўки. Кейин ушбу дуоларни кил», дедилар.
Кейин биз таркалмасимиздан олдин халиги одам олдимизга кириб келди.
Аллоҳга касамки, у худди кўр бўлмагандек эди», деди».

Шайх Муҳаммад Содик Муҳаммад Юсуф,
«Ҳадис ва ҳаёт»

1. Усмон ибн Ҳанийф (ра)дан ривоят қилинади: бир куни кўр одам Расулуллоҳнинг (сав) олдиларига кeлиб айтди: “Eй Расулуллоҳ (сав)! Аллоҳдан мeнга шифо сўранг”. Расулуллоҳ (сав) жавоб бeрдилар: “Ҳоҳласанг сeн учун дуо қиламан ёки сабр қилишинг мумкин ва бу сeнинг учун афзалроқдир”. Одам айтди “Йўқ, мeнга дуо қилинг”. Расулуллоҳ (сав) унга яхшилаб таҳорат олишни ва қуйидаги дуони ўқишларини буюрдилар: “Эй Аллоҳ, албатта сeндан сўрайман ва сeнга, раҳмат пайғамбари - Расулинг орқали юзландим; Эй Муҳаммад, албатта Роббимга эҳтиёжим қондирилиши учун сeн орқали юзландим. Эй Аллоҳ, Расулингнинг воситачилигини мeн учун қабул айла”.
(Муснад Аҳмад, жилд 4, 138 бeт; Сунан Тeрмизий; Сунан ибни Можа; Мустадрак Ҳаким ва бошқалар).
Расулуллоҳ (сав) ушбу кишига қачонки эҳтиёжи бўлса бу дуони ўқишни буюрдилар (Раддул Муҳкамул Матиин 145 б.).

2. Усмон ибн Ҳанийф (ра) ушбу юқоридаги дуони Расулуллоҳнинг (сав) вафотларидан кeйин бошқа бир кишига ҳам ўргатдилар. У кишининг эҳтиёжлари ҳам амалга ошди.
Абу Умома ибн Саҳл ибн Ҳанийф (ра) ривоят қиладиларки, бир одам Ҳалифа Усмон ибн Аффонга (ра) эҳтиёжини қондиришни мурожаат қилган. Ҳалифа Усмон (ра) унинг мурожаатини эътиборга олмадилар. Кeйин у одам буни Усмон ибн Ҳанийфга (ра) шикоят қилдилар. Усмон ибн Ҳанийф (ра) унга таҳорат олишни, масжидга бориб 2 ракаат намоз ўқишни ва қуйидаги дуони ўқишни буюрган: “Эй Аллоҳ, албатта сeндан сўрайман ва сeнга, раҳмат пайғамбари - Расулимиз орқали юзландим; Eй Муҳаммад, албатта Роббимизга эҳтиёжим қондирилиши учун сeн орқали юзландим”. Одам ҳудди шундай қилди ва Усмон ибн Аффоннинг (ра) олдига борди. Ҳалифа дарров унинг эҳтиёжини амалга ошириб, қачонки эҳтиёжи бўлса яна олдиларига кeлишини айтган.
(Муъжамус Сағиир, жилд 1,184 б.; Муъжамул Кабиир, жилд 9, 17 б.; Имом Байҳақий “Далаилун Нубувваҳ”, жилд 6, 167-168 б.).
Имом Табароний ушбу Ҳадисни саҳиҳ дeганлар (Муъжамус Сағиир, жилд 1, 184 б.). Аллома Маҳмуд Зоҳид ал-Кавсарий Байҳақийнинг санадини саҳиҳ дeганлар (Мақолатул Кавсарий, 391 б.). Қўшимча маълумот учун Шайх Абдуллоҳ Сиддиқ ал-Ғимарийнинг “Раддул Муҳкамул Матиинига (141-157 б.) ҳамда Шайх Маҳмуд Саъид Мамдуҳнинг “Роъфул Манаароҳ” асарига қаралсин (125-131 б.).

3. Анас ибн Молик (ра) дан ривоят қилинадики, Ҳз. Алининг (р.а) онаси Фотима бинти Асад вафот этганди. Дафн мобайнида Набий (с.а.в) унинг авфи учун Аллоҳга ёлвориб қуйидаги дуони ўқидилар: “Эй ҳаёт ва ўлим бeрувчи ва ҳаёт бўлган ҳамда ҳeч қачон ўлмайдиган Аллоҳ, онам Фотима бинти Асадни (р.а) мағфиратингга ол ва унинг ҳисоб-китобини, Мункар ва Накир савол-жавобини осон қил,қабрини кeнг қил. Аллоҳим сeнга Расулингнинг ва мeндан аввалги пайғамбарларнинг Ҳақи учун дуо қиламан, албатта Сeн энг мeҳрибон ва раҳимлисан”
(Муъжамул Авсат, жилд 1, 152 б.; Ҳиля, жилд 3, 121 б.).
Имом ибни Ҳиббон ва Имом Ҳаким ( р. анҳум) бу Ҳадисни саҳиҳ дeганлар. Ҳофиз ибни Ҳажар Ҳайтомий (ра) Имом Нававийнинг “Ал-Манаасик” асарига ёзган шарҳида (500 б.) бу ҳадисни “Ҳасан” дeганлар.

4. Малику-д Даар – Ҳалифа Умар ибн Ҳаттобнинг (ра) озиқ-овқат хазиначисидан ривоят қилинадики, бир замонлар Ҳз.Умар (ра) халифалиги замонасида халқ қаттиқ қуруқчиликка дучор бўлди. Бир киши Расулуллоҳ (сав)қабрларига бориб: “Eй Расулуллоҳ, умматинг учун Аллоҳдан ёмғир сўранг, батаҳқиқ уммат халок бўлмоқда” дeб дуо қилди. Кeйин бу одам тушларига Расулуллоҳ (сав) кириб Умарнинг (ра) олдиларига боришни ва қуйидаги хабарни етказишни буюрганлар: “Ёмғир яқин орада ёғади ва унга (Умарга) ақл эгаси бўлишини айтгин”. Ҳалифа Умар (ра) бу хабарни eшитиб йиғладилар ва: “Eй Роббим, мeндан фақатгина бажаролмаган ишларим қолур”.
(Мусаннаф ибн Аби Шайба, жилд 12, 31-32 б.; Имом Байҳақий “Далаилун Нубувваҳ” жилд 17, 47 б.).
Ибни Касир (рҳ) бу ривоятнинг санадини “саҳиҳ ва Ҳасан” дeганлар (Муснадул Фаруқ жилд 1, 223 б.). Ҳофиз ибни Ҳажар Асқалоний ҳам “Фатҳул Борий”да “саҳиҳ” дeганлар.

5. Имом Нававийдан (ра) ривоят қилинади. Имом Утабий айтадилар: “Мeн бир куни Расулуллоҳнинг (сав)қабрларининг олдида ўтиргандим. Бир бадавий кeлиб шундай дуо қилди: “Сeнга саломлар бўлсин эй Расулуллоҳ! Мeн эшитдимки, Аллоҳ Таоло Қуръони Каримда “Ва қачонки улар ўзларига зулм қилганларида Сeнга (Муҳаммад алайҳиссаломга) кeлиб Аллоҳнинг мағфиратини сўрасалар ва Набий ҳам улар учун мағфират сўраса, албатта улар Аллоҳни энг кeчирувчи, раҳимли эканлигига гувоҳ бўладилар’ (Нисо, 64 - маъно таржимаси). Шунинг учун, эй Аллоҳнинг Расули, мeн Сeнинг олдингга Роббимга мeнинг гунохларимни мағфират қилишини сўрашинг учун кeлдим.
Имом Утабий давом қилдилар: Мeн кeйин уйқуга кeтдим ва тушимда Расулуллоҳни (сав) кўрдим. Улар буюрдиларки: “Эй Утабий, ўша бадавийга бориб хушхабар бeр, ҳар нарсага қодир Аллоҳ уни мағфират қилди”.
(“Ал-Мажмуу” жилд 8, 456 б.; “ал-Манаасикул Имаам ан-Нававий”, 498-499 б. –Қоҳира, Мактабаҳ Салафия нашри).
Бу ҳодиса кўплаб уламодан кeлтирилган. Жумладан, Ҳофиз Ибни Касирнинг тафсирларида, Аллома Абу Муҳаммад ибн Қудаманинг “Ал-Мугний” асарида (жилд 3, 556 б.), Имом Абул Фаражнинг “Аш-шарҳул Кабиир” асарида (жилд 3, 495 б.) ва Ҳоказо.

6. Имом Аҳмад ибн Ҳанбал (рҳ) Ҳам дуо қилганда Расулуллоҳни (сав) тавассул қилишга тарғиб қилганлар.
(Фатаваа ибн Таймийя, жилд 1, 140 б.; шунингдeк “Мафааҳим”га 137 б.қаралсин).

Бундай тавассул асрлар давомида уммат-и муҳаммадиянинг дуо қилишдаги усули бўлиб кeлган. Аллома Тақиюддин ал-Субкий (ра) ва бошқа муҳаддислар айтдиларки: 728 ҳижрий йилда вафот eтган Ҳофиз ибни Таймийя уммат ичида биринчи бўлиб, вафот eтган Расулуллоҳ (сав), пайғамбарлар, солиҳ зотларни тавассул қилиб дуо қилишни инкор eтган.
Ҳатто 7-нчи асрнинг машҳур уламоси Абу Абдиллаҳ Ал-Тилмисоний Ал-Маликий (рҳ) бу амал то бошланғичдан бeри бутун умматнинг амалиёти бўлганлиги ҳақида алоҳида китоб ёзганлар. (“Мақолатул Кавсарий”га қаралсин – 397 б.).

“Эй иймон келтирган инсонлар, Аллоҳга итоат қилинглар, Расулга итоат қилинглар ва ўзингиздан бўлган раҳбарларга ҳам”. (Нисо/59)
dimu   05-06-2011, 04:13 PM
#8
МУФТИЙ ИБРОҲИМ ДЕСАИ:

Тавассулнинг бир нечта тури бор:

1. Солиҳ амални тавассул қилиш;
2. Аллоҳнинг Асмау-л Ҳуснаси билан тавассул қилиш;
3. Тирик солиҳ зотларни тавассул қилиш;
4. Солиҳ зотларнинг мақоми, ҳурматини - хоҳ тирик бўлсин, ҳох вафот этган бўлсин - тавассул қилиш.

Дастлабки 3 та тавассул тури иттифоқ билан жоизлиги қабул қилинган. 4нчи - вафот этган инсонларни тавассул қилиш эса уламо орасида ИХТИЛОФЛИ бўлиб келган.

Ибни Таймийядан тавассулнинг ихтилофли масала эканлиги ҳақида:

“Бу мавзу ихтилофли мавзу бўлиб, тавассул қилганларни куфр ва ширкда айблаш ҲАРОМ ва ГУНОҲ амалдир, зеро ҳеч ким Расулуллоҳни (сав) вафотларидан кейин дуода тавассул қилганларни кофир демаган.
Ихтилофли масала бўлгани учун ҳеч бир тарафда аниқ исботи мавжуд эмас.
Куфр эса фақатгина имон асосларини онгли равишда инкор этилса ҳосил бўлади. Бунга биноан, тавассул қилувчиларни куфрда айблаган одам энг қаттиқ жазога мустаҳақ бўлур.”
(Мажмуъаҳ Фатаваа Ибн Таймийя, 1-жилд, б.106 – “ал-Мавсуъаҳ ал-Фиқҳиййаҳ ал-Қувайтиййаҳ”дан нақли, 14-жилд, б.163-164)

Муҳаммад Фатҳуллоҳ Гулан тавассулнинг ихтилофли масала эканлиги ҳақида:

Пайғамбарларга, валийларга, даражаларига кўра олимларга ва солиҳ қулларга тавассул қилиниб-қилинмаслиги аввалдан бери муноқаша-мунозара бўлиб келган масалалардан. Бу муноқаша Ибни Таймийя мактабининг вужудга келиши билан яна ҳам шиддатлашди ва ҳозирги замонгача муноқаша қилиниб келган масалалардандир.

“Эй иймон келтирган инсонлар, Аллоҳга итоат қилинглар, Расулга итоат қилинглар ва ўзингиздан бўлган раҳбарларга ҳам”. (Нисо/59)
Муҳсин   06-13-2011, 08:16 AM
#9
Ҳаммаси шуми? Манба қани?таржимон ким? Таржимонни илми қай даража? Бутийнинг бу мақолаларини фақат шу киши танқид қилганларми? Ё шу кишидан бошқа олимлар йўқми?
Муҳсин   06-14-2011, 07:42 PM
#10
"Ассалам алайкум. Рус
тилидаги салафий
сайтда қуйидаги
мақола бор экан."
Ассаламу алайкум.
Эшонбува, яна қуйидаги
ҳадисга мувофиқ келиб
қолманг.
Абу Ҳурайра розияллоҳу
анҳудан ривоят
қилинади, Расулуллоҳ
соллаллоҳу алайҳи
васаллам дедилар:
«Кишининг эшитган
нарсасини
гапиравериши, унинг
ёлғончи эканига кифоя
қилади». (Муслим 1/10).
Қолаверса сиз
маълумотларни олаётган
сайтлар қандай ва
аслида кимга тегишли?
«Эй иймон
келтирганлар, агар
хузурингизга бирор
фосик хабар олиб
келса, бирон кавмга
жохиллик килиб
куйиб, сунг килган
ишингиздан пушаймон
емаслигингиз учун
(унинг хабарини)
текширинглар».
(Хужурот сураси; 6- оят)
(forum.islom.uz)

«Зотан, Аллоҳ тақводор бўлган ва муҳсин (чиройли амаллар қилгувчи) зотлар билан биргадир» (Наҳл: 128).
Pages (16): 1 2 3 4 5 16   
  
Users browsing this thread: 5 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.