rinat80_09   09-11-2012, 08:58 PM
#1
Ассаламу алейкум ва рахматуллахи ва баракатух!

1) Шариатда оддий кишининг кабрнининг устини канча баландликда (масалан ярим метр ёки 1 метр) кутаришга рухсат берилган?

2) Авлиёларнинг кабрининг устини баланд килиб (худди масжидга ухшаш килиб) кутариш мустахаб ми?

3) Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва салламнинг кабрларининг усти кутарилган ми?

4) агар хозирги кунда Авлиёларнинг усти баланд килиб кутарилган булса макбара килиб, (яъни хозирги замондаги инсонлар килишган булса бу ишни) киёматда авлиёларга маломат килинади ми? масалан Султон Увайис Корони макбарасини катта макбара килиб хашаматлаб чиройли килиб безалган, шу иш учун Султон Увайс Каронийга киёмат куни жазо берилади ми, Аллох таоло томонидан?

Аллох таоло рози булсин!

«Мен жин ва инсонни фақат Ўзимга ибодат қилишлари учунгина яратдим» (Ваз-Зариёт: 56)
aboo Ibraheem   10-05-2012, 01:56 PM
#2
(09-11-2012, 08:58 PM)beruni2008 Wrote: Ассаламу алейкум ва рахматуллахи ва баракатух!
Wa aleikum assalam wa rahmatuLlahi wa barakatuhu!

Quote:1) Шариатда оддий кишининг кабрнининг устини канча баландликда (масалан ярим метр ёки 1 метр) кутаришга рухсат берилган?

2) Авлиёларнинг кабрининг устини баланд килиб (худди масжидга ухшаш килиб) кутариш мустахаб ми?

3) Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва салламнинг кабрларининг усти кутарилган ми?
Qabrga, odamlar bu qabr ekanligini bilib aylanib o’tishi uchun yoki yaqin kishisining qabrini tanishi uchun biron-bir narsani qoyib qoyish Shariatda ruhsat etilgan. Bunga dalil quyidagi hadis: ‘Uthman ibn Maz’un, radiyaLlahu ‘anhuni ko’mishayotganda, RasuluLloh, sallaLlahu aleihi wasallam bir kishiga tosh olib kelishni buyurdilar, lekin u toshni ko’tara olmadi. Shunda RasuluLloh, sallaLlahu aleihi wasallam borib u toshni o’zlari ko’tarib keldilarda, qabrning bosh tarafiga qo’yib: “Bu bilan men birodarimning qabrini tanib olaman, va oila a’zolarimdan vafot etganlarni shu yerda ko’maman.” dedilar. Abu Daud 3206, al-Bayhaqiy 3/412, al-Albaniy hadisni hasan dedilar.
Lekin qabrga eslatadigan narsalar qoyishda meyo’ridan oshmaslik lozim. Sheix ibn al-Qoyim yozganlar: “RasuluLloh, sallaLlahu aleihi wasallamning sahobalarining qabrlari yerdan juda ko’tarilib ham turmagan, juda pas ham bo’lmagan, hatto RasuluLloh, sallaLlahu aleihi wasallamning, Abu Bakr va ‘Umarlarning qabrlari ham huddi shunday.” Yana aytdilar: “ RasuluLloh, sallaLlahu aleihi wasallamning Sunnatlarida qabrlarni baland qilish, yoki ustilariga toshdan, g’ishdan yoki gipsdan biron imorat yasash va ularni gumbazlar bilan bezash yoqdir. Bularning hammasi inkor etiladigan, Sunnatga xilof bo’lgan bid’atlardir.” Qarang “Zad al-Ma’ad” 504.
Jabir, radiyaLlahu ‘anhu aytadilar: “RasuluLloh, sallaLlahu aleihi wasallam bizga qabrlarni gipslashga, ularda biron-narsa yozishga, ular ustida imoratlar qurishga va ularning ustida yurishga ruhsat bermasdilar.” At-Tirmiziy 1052, ibn Majah 1563, sheix al-Albaniy sahihligini tasdiqladilar.
Abu al-Hayaj al-Asadiy, radiyaLlahu ‘anhu aytadilar: “ ‘Ali ibn Abu Tolib, radiyaLlahu ‘anhu menga aytdilar: “Meni RasuluLloh, sallaLlahu aleihi wasallam jonatgan narsa bilan seni ham jonataymi? Biron bir haykal yoki surat ko’rsang darhol uni buzib tashla, biron ko’tarilib turgan qabrni ko’rsang yer bilan tekislab tashla” Muslim 969.
Imam an-Nawawiy aytadilar: “Bu hadis shu narsani ko’rsatadiki, qabrni yerdan juda yuqoriga ko’tarmalik Sunnatdir. Uni bir shibr(maksimum 15.5 sm)ga ko’tarish kerak va ustini tekislab qoyish kerak.” Qarang Sharh Sahih Muslim 7/32.
Jabir, radiyaLlahu ‘anhu aytadilar: “Payg’ambarimiz sallaLlahu aleihi wasallamning qabrlari yerdan bir shibrga ko’tarilib turardi.” Ibn Hibban 2160, al-Bayhaqiy 3/410, isnadi hasan.

Quote: 4) агар хозирги кунда Авлиёларнинг усти баланд килиб кутарилган булса макбара килиб, (яъни хозирги замондаги инсонлар килишган булса бу ишни) киёматда авлиёларга маломат килинади ми? масалан Султон Увайис Корони макбарасини катта макбара килиб хашаматлаб чиройли килиб безалган, шу иш учун Султон Увайс Каронийга киёмат куни жазо берилади ми, Аллох таоло томонидан?

Agar mazkur inson bu narsalardan hayotida rozi bo'lmasdan, odamlani o'limidan so'ng shunday ishlar qilishni talab qilmagan bo'lsa bu uchun javob bermaidi. Hatto Isa 'aleihissalam, u haqda nasorolar Allohning o'g'li deyishi uchun javob bermaidi, chunki u zot bundan sira ham rozi emasdilar, odamlarni bunga o'rgatmagandilar.
Wa Alloh bilguvchiroqdir. BarakaLllahu fikum!
rinat80_09   05-18-2014, 11:42 PM
#3
Ассаламу алейкумм!

Кабрни зиёрат килаётганда кабрни ушлаш ёки кучоклаш ва х.к шунака ишлар жоиз ми?
Ал-Изз бундай деган: “Абдуллоҳ ибн Аҳмад ибн Ҳанбалнинг “Китаб ал-Илал ва-с-Суъалот” китобида [зикр этилади], у отасидан Абу Али ал-Савваф орқали ривоят қилади, Абдуллоҳ [ибн Аҳмад] бундай дейди:
“Мен отамдан Набий соллаллоҳу алайҳи ва салламнинг қабрларини қучоқлаётган, қабрни ушлаб ва ўпиб барака олаётган ва Аллоҳ таолодан бу иши учун ажр умид қилаётгандек қабрга муомала қилаётган кимса ҳақида сўрадим. У зот: “Бунинг зарари йўқ!”, дедилар”.
бу асар кабрни кучоклашга хужжат була олади ми?

Набий соллаллоҳу алайҳи ва салламнинг кабрларини зиёрат килганда кабрни кучокласа булади ми?

«Мен жин ва инсонни фақат Ўзимга ибодат қилишлари учунгина яратдим» (Ваз-Зариёт: 56)
  
Users browsing this thread: 4 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.