Муслим   10-30-2012, 05:43 PM
#1
Ҳукмдорга қарши бош кўтариш айнан нимаси ҳаром?

[audio]http://tavhid.com/downloads/files/luhaydan_humkdorga_qarshi_bosh_kotarish_aynan_nimasi_harom.mp3[/audio]
Савол: Аллоҳ сизга яхшилик ато этсин! Бу савол йўлловчи Мирсдан, айтадики: Шайхизмиз, Аллоҳ сизларга яхшилик ато этсин! Ҳумкдорларга қарши бош кўтариш айнан ўзи ҳаромми ёки унинг ортидан келадиган улкан зарарлар сабаблими?
Жавоб: У айнан ўзи ва зарарлар боис ҳаром қилингандир. Аллоҳ ва Расули ҳаром қилган бирор нарсани топмайсан, албатта, ушбу ҳаром қилишлик башарият фойдаси учундир. Қатл юз бермай кечган инқилобий ҳаракатлар билан озод-эркин бўлганлар: Тунис ва Мисрдир. Сўнг Мисрда инқилоб тарихидан ҳозиргача нима давом этиб келяпти?!! Кўплаб ишларга енг шимариб киришаётганлар оми одамлардир. Ҳукуматнинг ихтиёрини чеклаб бермоқдалар ва (яна) ихтиёр-(ундай бўлишини хоҳлаймиз)…ихтиёр-(бундай бўлишини хоҳлаймиз). Бу иш шак-шубҳасиз улкан бир ишдир. Мен аввалда ҳам бир неча бор айтиб ўтгандимки: исломда мавжуд бўлган аввалги намойиш тўғри йўлдаги халифа Усмон ибн Аффон, Аллоҳ у кишидан рози бўлсин ва у кишини рози қилсин ҳамда Аллоҳ таоло Муҳаммад (соллаллоҳу алайҳи ва саллам)нинг барча саҳобаларидан рози бўлсин, даврларида мавжуд бўлганди. Натижада унинг самараси Усмон ибн Аффон розияллоҳу анҳунинг қатл қилиниши бўлди.

Шайх Солиҳ ибн Муҳаммад Луҳайдан
Юклаб олиш

عُرضت على السيف خمس مرّات، لا يقال لي: ارْجع عن مذهبك، لكن اسكتْ عمن خالفك، فأقول: لا أسكت. أبو إسماعيل الهروي
Беш мартта қилич остига келтирилдим. Менга: «Йўлингдан қайт», дейилмади. Бироқ: «Сенга хилоф бўлганлардан тилингни тий», (дейилди). Мен эса: «Жим бўлмайман», дедим.
Абу Исмоил ал-Ҳарвий
abu Huzayfa   08-16-2013, 07:38 PM
#2

(10-30-2012, 05:43 PM)Муслим Wrote:
Ҳумкдорга қарши бош кўтариш айнан нимаси ҳаром?

[audio]http://tavhid.com/downloads/files/luhaydan_humkdorga_qarshi_bosh_kotarish_aynan_nimasi_harom.mp3[/audio]
Савол: Аллоҳ сизга яхшилик ато этсин! Бу савол йўлловчи Мирсдан, айтадики: Шайхизмиз, Аллоҳ сизларга яхшилик ато этсин! Ҳумкдорларга қарши бош кўтариш айнан ўзи ҳаромми ёки унинг ортидан келадиган улкан зарарлар сабаблими?
Жавоб: У айнан ўзи ва зарарлар боис ҳаром қилингандир. Аллоҳ ва Расули ҳаром қилган бирор нарсани топмайсан, албатта, ушбу ҳаром қилишлик башарият фойдаси учундир. Қатл юз бермай кечган инқилобий ҳаракатлар билан озод-эркин бўлганлар: Тунис ва Мисрдир. Сўнг Мисрда инқилоб тарихидан ҳозиргача нима давом этиб келяпти?!! Кўплаб ишларга енг шимариб киришаётганлар оми одамлардир. Ҳукуматнинг ихтиёрини чеклаб бермоқдалар ва (яна) ихтиёр-(ундай бўлишини хоҳлаймиз)…ихтиёр-(бундай бўлишини хоҳлаймиз). Бу иш шак-шубҳасиз улкан бир ишдир. Мен аввалда ҳам бир неча бор айтиб ўтгандимки: исломда мавжуд бўлган аввалги намойиш тўғри йўлдаги халифа Усмон ибн Аффон, Аллоҳ у кишидан рози бўлсин ва у кишини рози қилсин ҳамда Аллоҳ таоло Муҳаммад (соллаллоҳу алайҳи ва саллам)нинг барча саҳобалридан рози бўлсин, даврларида мавжуд бўлганди. Натижада унинг самараси Усмон ибн Аффон розияллоҳу анҳунинг қатл қилиниши бўлди.

Шайх Солиҳ ибн Муҳаммад Луҳайдан
Юклаб олиш

Ибн Атийя раҳимаҳуллоҳ деди: “Кишилар динларида қанча бидъат пайдо қилсалар, шунча суннат улардан тортиб олинади”.
abu mus'ab   12-07-2014, 12:41 PM
#3
Савол: «Аллоҳ сизга яхшилик ато этсин. Бу савол ушбу дарсимизнинг олтинчисидир. (Савол берувчи) айтадики: Абдуллоҳ ибн Зубайр ҳамда Ҳусайн ибн Али розияллоҳу анҳумоларнинг халифага қарши чиққанликларини, ҳокимга қарши чиқишлига далил қиладиганларга қандай раддия берамиз?».

Жавоб: «Авваламбор: Сизларга ўтиб берган нусуслар (яъни): «Саҳобаларим эсланганда (тилингизни) тийинглар», ҳамда «Саҳобаларимни сўкманглар», (ҳадисларини) унутманглар!
Иккинчидан: Росулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва салламдан кейин бирон кишининг сўзини (муқаддам қилишлик лойиқ) эмасдир! Бу икки саҳоба ва бошқа саҳобалар ҳақида (ҳадисга мувофиқ ўлароқ тилимизни) тиямиз. Вожиб (бўлган нарса) шуки, мусулмонларнинг ишига волий қилинган кишига қулоқ солиб, итоат қилинади.

Шайх Абдуллоҳ ибн Убайд ал-Жобирий ҳафизаҳуллоҳ

манба: http://miraath.net/ar/content/fatawa/888916

Имом Молик раҳимаҳуллоҳ дедилар: “Ушбу умматнинг охири аввали ислоҳ бўлган нарса билан ислоҳ бўлади. У кунда дин бўлмаган нарса бугун дин бўлмас” (Қозий Иёз: “аш-Шифа”: 2/ 88).
Admin   07-01-2015, 05:36 PM
#4

Шайх Абу Абдул Аъла дедилар: «Салаф манҳажи мана бу(гунги кунда бўлаёган) портлатишлар, намойиш ўтказишлар ва террор ҳаракатларига асло чақирмайди. Ҳукмдорларга қарши куч билан жанг қилишга ёки халқни ўз ҳукмдорларига қарши қайрашга ҳам чақирмайди. Балки салаф манҳажи бунинг тамомий аксидир. Салаф манҳажи жамият тинчлигини сақлайдиган, (турли фитналар олдини) тўсадиган ягона манҳаждир. Мусулмонлар ўртасида бу раббоний манҳажни тарқатиш ва уларни шу манҳаж асосида тарбиялаш, улар (мусулмонлар)ни мана бундай террорчилик амалиётлари каби жиноятларга оғиб кетишларидан сақлайди» (Намойишлар ўтказиш ҳақида айтилган маърифатли сўзлар).
Муслим   07-17-2017, 06:34 PM
#5

Шайхулислом Ибн Таймия деди: «Ҳукмдорга қарши чиқаётган гуруҳ билиши керакки, уларнинг чиқишларидаги зарар, улар даф қилмоқчи бўлган (зарар)идан каттароқ бўлиши мумкин» («Минҳажу Сунна» 3/391).

عُرضت على السيف خمس مرّات، لا يقال لي: ارْجع عن مذهبك، لكن اسكتْ عمن خالفك، فأقول: لا أسكت. أبو إسماعيل الهروي
Беш мартта қилич остига келтирилдим. Менга: «Йўлингдан қайт», дейилмади. Бироқ: «Сенга хилоф бўлганлардан тилингни тий», (дейилди). Мен эса: «Жим бўлмайман», дедим.
Абу Исмоил ал-Ҳарвий
Муслим   07-17-2017, 06:35 PM
#6
Шайх Ҳаммод Ансорий раҳимаҳуллоҳ деди:

إن كل من خرج على السلطان المسلم فهو خارجي

«Мусулмон ҳукмдорга қарши чиққан ҳар қандай кимса хавориждир».

«Ал-Мажмуъ» 765.
Манба: https://books.google.ae/books?id=a9lJCwAAQBAJ

عُرضت على السيف خمس مرّات، لا يقال لي: ارْجع عن مذهبك، لكن اسكتْ عمن خالفك، فأقول: لا أسكت. أبو إسماعيل الهروي
Беш мартта қилич остига келтирилдим. Менга: «Йўлингдан қайт», дейилмади. Бироқ: «Сенга хилоф бўлганлардан тилингни тий», (дейилди). Мен эса: «Жим бўлмайман», дедим.
Абу Исмоил ал-Ҳарвий
  
Users browsing this thread: 3 Guest(s)
Powered By TAVHID.COM, © 2002-2024 Tavhid Forum.
Made with by Curves UI.